استقبال روانبخش از توصیه اخیر هاشمی به موسسه حفظ و نشر آثار امام: اسناد باز شود تا ببینیم چه کسانی در جنگ نقش داشته اند

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش درباره توصیه اخیر هاشمی رفسنجانی به مؤسسه حفظ و نشر آثار امام مبنی بر بازگشایی مخزن اسناد محرمانه اظهار داشت: ما از اینکه این اسناد باز شود استقبال می‌کنیم تا ببینیم چه کسانی در جنگ نقش داشته و با نامه‌های خود خون به دل امام کردند از این رو در این مسأله نباید گزینشی عمل شود.

روانبخش ادامه داد: بنیاد حفظ و نشر آثار امام باید به روی همه باز باشد و این مرکز نباید صرفاٌ در دست گروه خاصی قرار گیرد؛ در حالی که متاسفانه در حال حاضر بنیاد حفظ از اول انقلاب در دست جریان فکری خاصی قرار داشته است.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم از اسناد موجود در این بنیاد استفاده کنیم خاطرنشان کرد: اگر آقای هاشمی این مرکز را از انحصار جریان خاصی خارج ساخته و در اختیار ما نیز قرار دهد از وی تشکر می‌کنیم.

روانبخش درباره هدف هاشمی رفسنجانی از این اظهارات یادآور شد: ممکن است آنها بخواهند بگویند در این اسناد آثاری است که روابط هاشمی با امام را برجسته‌تر می‌کند هر چند کسی منکر این نیست که هاشمی جزء خواص بوده و در زمان امام نیز جزء مسئولان رده اول کشور محسوب می‌شده و در عین حال سوابق مبارزاتی و ارتباط نزدیکی با امام راحل داشته است.

این شاگرد آیت الله مصباح در عین حال افزود: اگر آنها می‌خواهند از این اسناد برای وضعیت امروز خود استفاده کنند که بگویند ما باید امروز هم حرف اول را بزنیم، درست نیست چرا که باید طبق کلام امام پیش رفت و محکمات کلام امام را اصل قرار داد و همه اظهارات افراد را با آن سنجید.

وی بر همین اساس به این جمله معروف امام مبنی بر اینکه میزان وضع فعلی افراد است اشاره و تصریح کرد: اگر آقای هاشمی ۱۰۰ سند هم از ارتباطش با حضرت امام بیاورد در مقابل این فرمایش امام، آن اسناد تاب نمی‌آورد و موثر نیست.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.