استقبال مجلس از اقدامات اصلاحی بر مبنای رای ملت درسوریه

۱۹م دیماه ،

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس افزود: از ابتدای رفتارهای ماجراجویانه غرب و بعضی کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی تاکید کرد: اصلاحات دموکراتیک در سوریه باید با اراده ملت سوریه و با همفکری گروه های مختلف صورت گیرد و این امر احتیاج به امنیت دارد.

وی گفت: متاسفانه در این دو سال این کشورها با ارسال سلاح و امکانات وسیع دیگر ناامنی در سوریه را دامن زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عده ای با تصور اینکه به یکی از کشورهای مقاوم در مقابل رژیم صهیونیستی لطمه بزنند و بعضی هم با توهم تسلط منطقه ای، اینک بعد از دو سال که به ملت سوریه لطماتی جانی و مالی سنگینی وارد کردند، حداقل این معنا را باید فهم کرده باشند که با دسیسه چینی و فرصت طلبی و اعزام نیرو و سلاح آن هم از کشورهایی که بویی از دموکراسی به مشامشان نخورده، نمی توانند تغییراتی در سوریه دهند.

لاریجانی گفت: طرح سه مرحله ای دولت سوریه نشان داد که دولت سوریه عزم جدی در تغییرات و اصلاحات سیاسی دارد و طبعا باید زمینه های امنیتی آن فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح قابلیت حل مسئله را دارد، افزود: طبعا این طرح با کشورهایی که در این دو سال ماجراجویانه برخورد کردند اتمام حجت می کند.

لاریجانی گفت: در این طرح مسیر اصلاحات سیاسی را بر انتخابات قرار داده اند که اراده ملت ان را سامان خواهد بخشید، لذا کشورهای مداخله گر که در این دو سال مستمرا مرثیه دموکراسی در سوریه می خواندند باید بدانند که مقابله با این طرح به معنای جنگ افروزی علیه استقرار دموکراسی در سوریه است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.