استقبال مردم از طرح آزمایشی غربالگری سلامت در اصفهان بی نظیر بود

۳۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز : مجری طرح پایلوت غربالگری فشارخون در اصفهان گفت: استقبال مردم از طرح آزمایشی غربالگری قد،وزن و فشار خون در اصفهان بی نظیر بود و اکنون ادامه چنین طرحهایی یکی از خواسته ها و تقاضاهای مردم شده است.

فریبا طالقانی در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: ناکافی بودن زمان برای اجرای کامل طرح، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، بعضی ناهماهنگی‌های برون‌بخشی، نبود مرکزی برای دپوی لوازم و تجهیزات برای جبران کمبودها در موارد ضروری، نبودن حداقل وسایل برای استراحت و آرامش‌بخشی به مراجعه‌کنندگان(از شرایط گرفتن فشارخون صحیح) همگی از مشکلات اجرای آزمایشی این طرح در اصفهان بود.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از اجرای این طرح، افزود: دانشجویان نیز بسیار فعال، پرانرژی و مثبت مشارکت می‌کردند و پس از پایان طرح خواهان استمرار چنین برنامه‌هایی بودند.

مجری طرح پایلوت غربالگری فشارخون در اصفهان با بیان اینکه برای اجرای این طرح از ۱۱ مرکز بهداشت موجود از ۳ مرکز بهداشت استفاده شد، ادامه داد: پایگاه‌های سیاری نیز به‌صورت برپایی چادر ویژه‌ تاکسیرانها و… وجود داشت و در فراخوان اولیه بعضی ادارات از جمله آموزش و پرورش، ادراه راه، زندان‌ها، سازمان آب منطقه و ناوگان تاکسیرانی متقاضی کنترل فشارخون بودند.

طالقانی با بیان اینکه در این طرح از دانشجویان ترم ۷ و ۸ و یک روز از دانشجویان ترم ۶ استفاده شد، یادآور شد: ما نمی‌توانستیم برای اجرای این طرح کل دانشکده و کارورزی‌ها را تعطیل کنیم.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.