استقبال چشمگیر از بخش هنر اسلامی موزه متروپلیتن نیویورک

۳۰م دیماه ،

مسئولان موزه هنر متروپلیتن نیویورک از استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان از گالری‌های هنر اسلامی ایران، سرزمین‌های عربی، ترکیه، آسیای مرکزی و جنوبی خبر دادند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،  مسئولان این موزه اعلام کردند که تعداد بازدیدکنندگان از بخش‌های هنر اسلامی متروپلیتن تنها در روز ۲۹ بهمن، بیش از ۱ میلیون نفر بوده است.

از زمستان قبل که بخش‌های هنر اسلامی موزه متروپلیتن بازگشایی شدند، این موزه به طور متوسط هر روز ۲۵۵۰ بازدیدکننده داشته است.

«تامس کمبل» (Thomas Campbell) مدیرعامل موزه هنر متروپلیتن اعلام کرد: موزه متروپلیتن به عنوان یک موزه جهانی، وظیفه دارد تا گوشه‌ای از همه فرهنگ‌ها و هنرهای جهان را در طول تاریخ به نمایش بگذارد.

وی گفت: از سال ۲۰۰۳، این موزه برای راه‌اندازی گالری‌های هنر جهان اسلام تلاش کرده است و با بازگشایی این گالری‌ها از بیش از یک سال قبل، با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه شده‌اند.

کمبل افزود: بیش از ۱۲۰۰ اثر هنری در بخش هنر اسلامی موزه متروپلیتن که شامل ۱۵ گالری است، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

کمبل گفت: توسعه و بازسازی گالری‌های هنر اسلامی موزه متروپلیتن بیش از ۸ سال به طول انجامید و عظمت این گالری‌ها نشان‌دهنده فرهنگ و هنر غنی جهان اسلام است که از ۱۳۰۰ سال پیش تاکنون بر جای مانده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.