استقبال ژاپنی ها از فیلم « شاهزاده »

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز

2-1-20141125151928

برمبنای خبر های رسیده از جشنواره توکیو در ژاپن، فیلم “شاهزاده، اثر محمود بهرازنیا درنمایش عمومی اش در روز پنج شنبه با استقبال بسیار خوب تماشاگران آن روبرو شد. امیر نا دری فیلمساز یرجسته ایرانی که هم اکنون در توکیو بسر می برد در همین جلسه نمایش حضور داشته و در پایان نمایش فیلم کارگردان آن را مورد تشویق قرار داد. امیر نادری، هم اکنون مشغول تدارکات فیلم بعدی خود در ژاپن است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر ممتاز نیوز به نقل از بانی فیلم، در جشنواره توکیو فیلمکس که امسال پانزدهمین دوره خود را طی می کند از ۲۲ نوامبر کار خود را آغاز کرده است و در۳۰ نوامبر به کار خود پایان می دهد. در این دوره ۹ فیلم از کشورهای ژاپن، ایران، افغانستان، فیلیپین، چین، کره – در مسابقه قرار گرفته است – البته فیلم ” چند متر مکعب عشق” فیلم خوب جمشید محمودی، محصولی مشترک از افغانستان و ایران محسوب میشود – به این کارگردان جوان میتوان امید بست و منتظر کارهای آینده اش بود. همین فیلم از سوی افغا نستان به آکادمی اسکار ۲۰۲۴ در رشته بهترین فیلم خارجی معرفی شده است. از سوئی فیلم ” شاهزاده” اثر دلنشین محمود بهرازنیا، محصول ایران و آلمان معرفی شده است.

شاهزاده” آخرین فیلم مستند- داستانی محمود بهرازنیا کارگردان و بازیگر ایرانی مقیم المان است که روایتگر زندگی هنرپیشه فیلم ” جمعه ” بنام جلیل نظری ، یک افغانی مقیم ایران بوده است که حسن یکتاپناه از او به عنوان هنرپیشه در فیلم خود استفاده کرد و سپس به آلمان مهاجرت کرده و سال هاست در این کشور پناهنده شده و به کار مشغول است. وی بعد از فراز و نشیب هائی توانسته با پشتکار، زندگی شایسته ای برای خود دست و پا کند. قابل یاد آوری است که فیلم “جمعه ” در سال ۲۰۰۰ در جشنواره کن در بخش نوعی نگاه، به نمایش در آمد و مشترکا با فیلم “زمانی برای مستی اسب ها” اثردرخشان بهمن قبادی، جایزه دوربین طلائی را به دست آوردند.

محمود بهرازنیا برای ساخت این فیلم در طول بیش از ۱۳ سال در کشورهای ایران و آلمان وقت صرف کرده و در نهایت سال گذشته در افغا نستان به پایان رساند.

شاهزاده” در ماه گذشته در بخش مسابقه فستیوال سائوپولو برزیل نیز شرکت داشت و مورد استقبال فراوان تماشاچیان این کشور قرار گرفت.

نویسنده و کارگردان: محمود بهرازنیا. مدیر فیلمبرداری: برند ماینرز. تدوین: مارگوت مارچ. موسیقی: برتراند لوسیا کانتا، مجید درخشانی. محصول ۲۰۲۴ ایران/افغانستان/آلمان. ۹۲ دقیقه

تهیه کننده: کلاتین فیلم / ناهید سلیمیان – پخش بین المللی این فیلم برعهده نسرین میرشب است.

اخبار ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.