استقبال کم​نظیر از مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی

۱۹اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد رجبی دوانی، رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: نرم‌افزار مشروح مذاکرات تمام دوره‌های مجلس شورای ملی یکی از مهم‌‌ترین دستاوردهای کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی است و امکان بازیافت با کلید‌واژه های گوناگون و همچنین چاپ، ذخیره‌سازی و فیش کردن آن، فراهم شده است. ۲۴دوره مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی در قالب یک لوح فشرده از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی انتشار یافت.

وی افزود: این لوح شامل مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی، از ۱۳ مهر ۱۲۸۵خورشیدی با تشکیل اولین مجلس شورای ملی تا پایان دوره پهلوی در ۲۱ بهمن۱۳۵۷ بالغ بر ۴۸۱۵ جلسه در ۲۴ دوره مجلس است.

خانم عبداللهی، معاون فنی کتابخانه در مراسم رونمایی این تولید برجسته فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: بازبینی مجدد متون مشروح مذاکرات از سال آبان ۱۳۸۹ آغاز و در آغاز هر دوره مذاکرات مجلس، جلسات با اسکن موجود تطبیق داده شد و فهرستی از کسری‌های هر جلسه استخراج و پس ازآن ویرایشی تازه براساس تطبیق خط به خط متن با اصل نسخه و رسم الخط پذیرفته فرهنگستان زبان و ادب فارسی انجام شده است.

وی افزود: این لوح شامل تاریخچه مختصری از مشروح مذاکرات، تصاویرنمایندگان مجلس شورای ملی و راهنمای صوتی جهت استفاده از لوح است. همچنین امکان جستجوی در متن از سه طریق جستجوی ساده، پیشرفته و مرور وجوددارد٬این لوح فشرده همچنین امکاناتی چون کپی و پرینت را دارد.

این لوح در غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده و با استقبال گسترده مراجعان روبرو شده است، چنانکه پنجشنبه تیراژ اول این لوح در نمایشگاه به طور کامل به فروش رفت.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.