استقبال کودکان مناطق زلزله‌زده از کانون تئاتر سیار

سینما و تلویزیون > تئاتر
مدیر کانون “تئاتر سیار”، همراهی هنرمندان تئاتر کشور با آسیب دیدگان زلزله اخیر در آذربایجان شرقی را حرکتی انسان دوستانه دانست و استقبال بیش از دو هزار نفر از کودکان این مناطق از کانون “تئاتر سیار” را غیر قابل انتظار توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، سعید زمانیان افزود: پس از هماهنگی‌های به عمل آمده میان مرکز هنرهای نمایشی، کانون “تئاتر سیار” و انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی، مقرر شد تا برای بازیابی روحیه بازماندگان زلزله اخیر و نیز تجدید روحیه کودکان ونوجوانان این مناطق، با کامیون “تئاتر سیار” جهت اجرای چند نمایشی در شهرستان‌های حادثه دیده حضور یابیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس دو گروه نمایشی یکی به سرپرستی یعقوب صدیق جمالی از هنرمندان آذربایجانی و فعال کشور و گروه دوم با نام “قاصدک” برای اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان به استان آذربایجان شرقی اعزام شدند.

زمانیان با بیان آنکه استقبال بیش از دو هزار کودک و نوجوان از نخستین اجرای کانون “تئاتر سیار” در شهرستان اهر برای تمامی مسئولان حاضر و هنرمندان نمایش غیر قابل انتظار بود، گفت: وقتی از آثار کانون “تئاتر سیار” چنین استقبالی صورت گرفت، هنرمندان نیز سعی کردند با ارائه بهترین فرم های نمایشی، بالاترین درجه رضایت آسیب دیدگان زلزله را به دست آورند.

وی ادامه داد: خانواده بزرگ هنرمندان، به ویژه اهالی تئاتر بارها در تمامی حوادث ناگوار ثابت کرده‌اند که در کنار هم میهنانان خود هستند و همراهی آنها با مردم حادثه دیده آذربابجان شرقی بار دیگر ثابت کرد حضور تئاتری‌ها در جریان تمامی رویدادهای اجتماعی قابل حس و رصد است.

زمانیان به حضور کاروان “تئاتر سیار” در مناطق زلزله اشاره کرد و گفت: ابتدا قرار بود تا اواسط هفته جاری در شهرستان‌های زلزله‌زده حضور داشته باشیم، اما وقتی اشتیاق و تاثیر روانی هنر نمایش بر روحیه افراد بویژه کودکان و نوجوانان را دیدیم، تصمیم گرفتیم تا مدت حضور خود را افزایش دهیم.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.