استقبال گسترده مردم از بنزین یورو ۴

۰۴ تیرماه ۱۳،

رئیس انجمن کارفرمایی جایگاه داران سوخت با اشاره به استقبال گسترده مردم از خرید بنزین یورو ۴ در جایگاه‌ها با تاکید بر اینکه بنزین یورو ۴ استاندارد و کیفیتی معادل بنزین سوپر را دارد، اعلام کرد: با این وجود، قیمت بنزین یورو چهار حدود ۱۰۰ تومان ارزان‌تر از بنزین سوپر است.

رئیس انجمن کارفرمایی جایگاه داران سوخت با اشاره به استقبال گسترده مردم از خرید بنزین یورو ۴ در جایگاه‌ها با تاکید بر اینکه بنزین یورو ۴ استاندارد و کیفیتی معادل بنزین سوپر را دارد، اعلام کرد: با این وجود، قیمت بنزین یورو چهار حدود ۱۰۰ تومان ارزان‌تر از بنزین سوپر است.

عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار از هفته قبل در بعضی از جایگاه‌های استان تهران آغاز شد اما شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به سبب عدم ایجاد ترافیک پیش روی مبادی عرضه سوخت از اعلام نام جایگاه‌های توزیع کننده بنزین اروپایی اجتناب می کند.

در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه ۱۳ تا ۱۵ میلیون لیتر بنزین در استان تهران توزیع و مصرف می گردد که پیگیری‌ها حاکی از آن است که به طور متوسط روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتر از کل مصرف بنزین پایتخت با استاندارد یورو چهار پوشش داده می گردد.

آمارهای تولید هم حاکی از آن است که از امروز با راه اندازی فاز دوم طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار به مرز ۳۰ میلیون لیتر در روز رسیده است اما به منظور توزیع و گسترده این بنزین لوکس باید زیرساخت‌هایی همچون مخازن ذخیره سازی و خطوط لوله آماده شوند.

در شرایط فعلی هم مهمترین مشکل در توزیع سراسری بنزین اروپایی در پایتخت به عنوان بزرگترین کلانشهر ایران، انتقال بنزین یورو چهار به تمامی انبارهای حاشیه تهران همچون قوچک در شمالشرق و کن در شمالغرب است.

مهمترین ویژگی توزیع بنزین یورو چهار برای مردم قیمت این فرآورده نفتی مرغوب است چرا که بر اساس اظهارات مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی بنزین یورو چهار با وجود داشتن کیفیتی معادل بنزین سوپر اما حدود ۱۰۰ تومان ارزان تر توزیع می گردد.

آخرین وضعیت توزیع بنزین یورو ۴ در تهران

ناصر رئیسی فرد امروز در گفتگو با مهر دربارهٔ آخرین وضعیت توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار در سطح جایگاه‌های سوخت تهران، گفت: از هفته قبل تاکنون توزیع این فرآورده نفتی مرغوب در ۲۲ جایگاه سطح شهر تهران آغاز شده است.

رئیس انجمن کارفرمایی جایگاه داران سوخت با اعلام اینکه در شرایط فعلی حدود ۳۰۰ باب جایگاه سوخت در سطح استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: قرار است مطابق با برنامه زمان‌بندی اعلام شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی میزان عرضه بنزین یورو چهار در جایگاه‌های تهران تا پایان هفته‌جاری افزایش یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون در جایگاه‌های شمال، شرق و غرب تهران توزیع بنزین اروپایی آغاز شده است، اظهار داشت: مهمترین مشکل در توزیع گسترده بنزین یورو چهار ذخیره‌سازی این فرآورده پرطرفدار نفتی در انبارهای نفت حاشیه تهران است.

وی با یادآوری اینکه تاکنون بنزین یورو چهار به طور کامل در انبار ری در جنوب تهران ذخیره سازی شده است، اظهارداشت: این در حالی است که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انتقال این بنزین را به انبارهای کن و قوچک در شمالغرب و شمال شرق را در دستور کار قرارداده است.

رئیسی‌فرد با بیان اینکه با انتقال این فرآورده نفتی در انبارهای اقماری حاشیه تهران امکان عرضه گسترده تر بنزین یورو چهار وجود دارد، تاکید کرد: از هفته قبل تاکنون استقبال مردم از عرضه بنزین یورو چهار بالا بوده به وطری که در بعضی از جایگاه‌ها به سبب استقبال مردم صف ایجاد شده است.

رئیس انجمن کارفرمایی جایگاه داران سوخت در پاسخ به این سئوال مهر که توزیع بنزین بر چه مبنایی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد، خاطرنشان کرد: به زودی بر روی آن دسته تلمبه‌هایی که بنزین یورو چهار توزیع می کنند، تابلوهایی نصب خواهد شد.

وی، قیمت بنزین یورو چهار را مطابق با قیمت بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی عنوان کرد و یادآور شد: بنزین یورو چهار در بعضی از جایگاه ها جایگزین بنزین معمولی با اکتان ۸۷ شده است با این تفاوت که کیفیت بنزین یورو چهار معادل بنزین سوپر است.

به گزارش مهر، در حال حاضر بنزین به صورت دو نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای ۴۰۰ تومان، بنزین معمولی آزاد ۷۰۰ تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای ۵۰۰ تومان و بنزین سوپر آزاد ۸۰۰ تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می گردد.

خبرگزاری مهر


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.