استقبال گسترده مردم از سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

معاون مرکز آمار ایران به استقبال مردم برای سرشماری اینترنتی در دو روز اخیر اجرای آن اشاره و اعلام کرد: در هر ثانیه ۱۵ خانوار به صورت اینترنتی سرشماری می شوند.

 علیرضا زاهدیان افزود: افزایش مشارکت مردمی برای سرشماری اینترنتی بالاتر از انتظار مرکز آمار ایران بوده است.وی گفت: ثبت نام ها به دلیل اطلاع رسانی به موقع، رو به بهبود است و به دلیل داشتن اطلاعات کامل، منجر به دریافت کد پایان سرشماری شده است.پیش از این مسئولان سرشماری اعلام کرده بودند که برخی از خانواده ها همه اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام همچون کد ملی اعضای خانوار و یا کد پستی را در اختیار ندارند و در نتیجه نمی توانند تا پایان سرشماری ادامه داده و کد مربوطه را دریافت کنند.

با توجه به این مساله، تاکید شد که شهروندان همه اطلاعات خانوار همچون اطلاعات شناسنامه ای و کد ملی و همچنین کد پستی را پیش از ورود به سامانه، در اختیار داشته باشند. حضور ناقص در سامانه سرشماری باعث ترافیک بالا در سایت سرشماری می شود.

هشتمین سرشماری کشور به دو شکل اینترنتی و حضوری برگزار می شود.

سرشماری اینترنتی از شنبه این هفته (سوم مهرماه) شروع شده که تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد. خانوارهایی که اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند دیگر نیازی نیست در سرشماری حضوری شرکت کنند.

همچنین پس از پایان سرشماری اینترنتی، کدی به فردی که اطلاعات را وارد سامانه کرده است داده می شود که خانوار باید در حفظ این کد کوشا باشد؛ زمانی که مامور سرشماری به درب خانه آنها مراجعه کرد با دادن کد به مامور، دیگر سرشماری حضوری نخواهند شد.

کارشناسان مرکز آمار ایران معتقدند، در صورتی که ۳۵ درصد از خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، ایران در زمره کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

 

منبع: دانشجو

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.