استقرارجنگنده اسرائیلی در خاک ترکیه

۰۹اردیبهشت،

GPlus

۲۲ دقیقه پیش – ساعت ۰۷:۰۱:۳۱

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با انتقاد از سیاست های ترکیه در قبال ملت های عربی، به ویژه ملت سوریه، تاکید کرد در چارچوب همکاری های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی آنکارا با تل آویو هشت فروند جنگنده اسرائیلی در خاک ترکیه مستقر شده اند.

صراط: این شبکه در گزارشی اعلام کرد: رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه ، برای نزدیک شدن به ملت های عربی به طور مضحک مدعی دوستی با آنهاست. اما امکان ندارد اشغالگر و دشمن قدیمی به دوست ملت های عربی تبدیل شود. اردوغان دو چهره و چند زبان دارد و با اسرائیل نیز به عنوان دوست دارای منافع مشترک رفتار می کند.

گزارشگر این شبکه افزود: امروز اردوغان به عنوان عاملی برای حمایت از منافع اسرائیل در منطقه است. منابع آگاه از وجود هشت فروند هواپیمای جنگی اسرائیل در یکی از فرودگاه های نظامی ترکیه خبر دادند. همچنین امضای قراردادهای خرید سامانه های پیشرفته نظامی ترکیه از اسرائیل متوقف نشده است و از این رو نمی توان  سخنانی را که دربارهٔ قطع روابط ترکیه با اسرائیل گفته می گردد باور کرد.

از سوی دیگر تل آویو و آنکارا به لحاظ اطلاعاتی بایکدیگر کاملاً هماهنگ عمل می کنند و دفاتر اطلاعاتی اسرائیل و ترکیه با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند. در این چارچوب دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در خاک ترکیه و سوریه فعالیت می کنند.

اختلاف های سیاسی ظاهری ترکیه با اسرائیل به هیچ وجه بر روابط و همکاری دوجانبه امنیتی آنها تاثیر نگذاشته است. دو طرف به منظور افزایش همکاری های امنیتی و سرپوش گذاشتن بر این نوع همکاری اختلاف های سیاسی خود را مطرح کردند. اما تبادل سفر هیئت های امنیتی بین دو طرف متوقف نشده است.

در همین حال، دیدارهای محرمانه بین سران سیاسی ترکیه و اسرائیل در پایتخت های غربی انجام می گردد که احمد داود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، از جمله اشخاصی است که در این دیدارها و گفتگوها شرکت می کند.

بنابراین، می توان چنین نتیجه گیری کرد که اردوغان با در پیش گرفتن سیاست موسوم به سیاست روباه که در واقع سیاست نابخردانه شترمرغی است برای احیاء دوران امپراتوری فاسد عثمانی تلاش می کند.

ایمیل :

شماره تماس :

توضیحات :

ثبت


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.