استقرار ارتش در خیابان‌های پورت سعید و نگرانی‌ از آغاز موج تازه خشونت‌ها در مصر

۱۹م اسفند ،

25-323.jpg

در پی اعلام غریب الوقوع حکم نهایی متهمان پرونده ورزشگاه پورت سعید،‌ تدابیر شدید امنیتی در این شهر برقرار شده و با خروج پلیس از پورت سعید ارتش حمایت از مراکز امنیتی و دولتی را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، پلیس و نیروهای امنیتی مصر شهر پورت، سعید مرکز استان پورت سعید را تخلیه کرده و اداره مراکز امنیتی و دولتی این شهر به نیروهای ارتش واگذار شد.

این اقدام پلیس مصر پس از آن انجام شد که در درگیری‌های چند روز قبل میان معترضان و نیروهای امنیتی و پلیس دو نیرو امنیتی و سه تظاهرکننده کشته شدند و ناکارآمدی این نیروها در رویارویی با اعتراضات مشخص شد.

استقرار ارتش در خیابان‌های پورت سعید به این سبب است که قرار است امروز (شنبه) حکم نهایی متهمان پرونده ورزشگاه این شهر اعلام شود و انتظار می‌رود پس از اعلام حکم نهایی، درگیری‌ها در این شهر بندری مصر بار دیگر بالا بگیرد.

پیش تر دادگاه پورت سعید ۲۱ تن از متهمان این پرونده را به اعدام محکوم کرده بود و حکم آنها را برای تایید نهایی به مفتی مصر ارجاع داد که این امر سبب بوجود آمدن درگیری‌های شدیدی میان ساکنان پورت سعید و نیروهای امنیتی شد که در جریان این امر بیش از۳۰ تن کشته شدند.

این ۲۱ تن متهم می باشند که در درگیری‌های رخ داده در ورزشگاه پورت سعید اقدام به کشتن تماشاچیان کرده‌اند،‌ در اتفاق ورزشگاه پورت سعید نزدیک به ۸۰ تن کشته شدند.

بنا به نقل از منابع محلی، هم اکنون جوی بسیار امنیتی و نظامی بر پورت سعید حاکم است و زره پوش‌های ارتش در مناطق مختلف این شهر مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر ده‌ها تن از نیروهای پلیس مصر با برگزاری تظاهراتی در قاهره، برکناری وزیر کشور مصر را خواستار شدند.

پلیس و نیروهای امنیتی مصر معتقدند تجهیزات و سلاح لازم برای رویارویی با تظاهرکنندگان مسلح را در اختیار ندارند و عملا قربانی سیاسیت‌های اشتباه سیاستمداران مصری شده‌اند.

وزیر کشور مصر نیز در پاسخ به مطالبات معترضان، معاون خود در بخش امنیت مرکزی مصر را برکنار کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.