استقرار فرهنگ توحید و عدالت در جهان نیازمند فعالیت مستمر و مجاهدت فراوان است

۱۵م آذر ،

رییس جمهور استقرار فرهنگ توحید و عدالت در جهان را نیازمند کار سخت و مستمر و مجاهدت فراوان دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و تونس هردو در جبهه مومنان و عدالت طلبان قرار داشته و باید برای استقرار توحید و عدالت در جهان در کنار یکدیگر مجاهدت کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدی نژاد شامگاه امروز (چهارشنبه) در دیدار منصف بن سالم وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی تونس با بیان اینکه ملت ایران همواره در کنار برادران تونسی خود می باشند، بر ضرورت همکاری و تعامل گسترده میان وزرا ، اساتید و دانشجویان ایران و تونس در زمینه انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همه تغییرات و تحولات جهانی و حرکت ملتهای مسلمان به سرعت در مسیر تحقق اهداف و آرزوی تاریخی پیامبر اسلام(ص) است، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که شرایط در تونس و بسیاری از کشورهای دیگر به سمت شرایط مطلوب پیش می رود.

احمدی نژاد تصریح کرد: توحید و عدالت در فطرت انسانها قرار دارد و دشمنان آن در عمل با بن بست و شکست مواجه شده اند و دوران آنان رو به پایان است؛ از اینرو ما باید دست به دست هم داده و فرهنگ اصیل و ناب پیامبر اسلام(ص) که جامع پیام همه پیامبران و نقطه کمال هدایت الهی است را به جهان معرفی کنیم.

رییس جمهورخاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی و علمی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید در این راستا و با کمک یکدیگر فعالیت های علمی و تحقیقاتی مشترک میان دو کشور را جلو ببریم چرا که نه تنها ما از دیگران چیزی کم نداریم بلکه علم امروز دنیا مرهون تلاشهای دانشمندان و گذشتگان ما است.

احمدی نژاد افزود: امروز در جهان کسی می تواند پیام الهی و آسمانی را در بین ملتها منتشر کند که در میدان علم و تحقیقات نیز صاحب قدرت و پیشرفت باشد، چراکه مستکبران و قدرتمندان پیشرفت های علمی خود را سند حقانیت سخنان خود قرار داده اند.

رییس جمهور با اشاره به حضور دانشمندان و اساتید مجرب در ایران و تونس، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدویتی برای توسعه روابط همه جانبه بویژه در زمینه فعالیت های علمی و تحقیقاتی با تونس قائل نیست.

احمدی نژاد تصریح کرد: هر پیشرفتی که در ایران اتفاق افتاده و در آینده خواهد افتاد متعلق به همه برادران مسلمان است که باید از آن در جهت پیشرفت یکدیگر استفاده کنیم؛ ما باید در کنار هم و با هم در جهت رشد و پیشرفت گام برداریم.

منصف بن سالم وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی تونس نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ملت تونس با همه توان خود در کنار آرمان و عقیده انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: ایران و تونس دارای فرهنگ، تمدن و تاریخ پربار و در بردارنده پیامی الهی برای مردم جهان می باشند که امیدورام با گسترش روابط و همکاری های فی مابین بتوانیم افتخارات قبل خود را تکرار نماییم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد همکاری های اسلامی و راه اندازی بازار اسلامی در برابر اتحادیه اروپا همچنین خواستار گسترش مناسبات و روابط میان دو کشور در زمینه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و فناوری شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.