استقرار موشک های زمین به هوا در مناطق مسکونی لندن برای تامین امنیت المپیک

به گزارش ایرنا، شبکه ‘بی بی سی’ شنبه شب در گزارشی با اشاره به اینکه ‘موشک ها ممکن است برفراز آپارتمان های مسکونی مستقر شود’، گفت: پس از انتشار این گزارش ها وزارت دفاع اعلام کرد که هنوز سرگرم بررسی محل های احتمالی برای استقرار موشک های زمین به هوا است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این باره گفت: هنوز تصمیم نهایی در مورد استقرار موشک ها و محل احتمالی آنها اتخاذ نشده است.

اما یک روزنامه نگار به نام ‘برایان ویلان’ که در یک مجتمع آپارتمانی در شرق لندن زندگی می کند، گفت: وزارت دفاع بروشورهایی را در میان ساکنان توزیع کرده است که در آنها به استقرار موشک و تعدادی سرباز و پلیس در این مجتمع مسکونی در جریان برگزاری مسابقات المپیک اشاره شده است.

وی افزود: در این بروشورها تاکید شده است که موشک های زمین به هوا به عنوان آخرین ابزار مقابله با تهدیدات امنیتی هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این روزنامه نگار اظهارداشت: قرار است هفته آینده مقامات مسئول عملیات استقرار موشک ها را بصورت تمرینی در این ساختمان مسکونی انجام دهند. در بروشورهای وزارت دفاع اشاره شده است که این ساختمان مناسب ترین محل در منطقه است.

حدود ۷۰۰ نفر در این مجتمع آپارتمانی در شرق لندن زندگی می کنند.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این باره گفت: موشک های زمین به هوا به عنوان بخشی از طرح امنیتی چند لایه شامل هواپیماها و بالگردهای جنگی، می تواند برای تامین امنیت المپیک مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: بر اساس مشورت های نظامی ما چند سایت را در لندن – برای استقرار احتمالی موشک ها – شناسایی کرده ایم و هم اکنون در حال رایزنی با مقامات محلی و مالکان مربوطه هستیم تا آثار و تبعات استقرار موقت موشک ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

امنیت المپیک یکی از موضوعات مهم و دغدغه های اصلی مقامات برگزار کننده این مسابقات در شهر لندن می باشد و تاکنون چند تمرین نیز با حضور نیروهای ارتش و پلیس در مناطق شرقی لندن و بر روی رودخانه ‘تیمز’ که از نزدیکی دهکده بازیها عبور می کند، برگزار شده است.

حادثه گروگانگیری یک مرد انگلیسی در مرکز شهر لندن در روز جمعه گذشته که بیش از سه ساعت در یکی از ساختمان های اداری منطقه ‘تاتنهام کورت رود’ ادامه داشت، زنگ خطر را برای مقامات این شهر در آستانه المپیک به صدا درآورد.

در جریان این حادثه دهها مامور مسلح پلیس، نیروهای خنثی سازی بمب و تک تیراندازان خیابان های محل حادثه را به محاصره خود درآوردند ولی در نهایت فرد مذکور که به گفته شاهدان عینی یک مرد حدودا ۵۰ ساله بود، خود را تسلیم پلیس کرد.

پلیس روز شنبه این مرد را که ‘مایکل گرین’ نام دارد به در اختیار داشتن سلاح، حبس غیرقانونی مردم و ادعای بمب گذاری متهم و اعلام کرد که پرونده وی روز دوشنبه به دادگاه فرستاده می شود.

چندی پیش نیز یک شبکه تلویزیونی انگلیس از آماده باش سازمان های امنیتی و اطلاعاتی این کشور در آستانه بازیهای المپیک لندن خبر داده بود.

‘اسکای نیوز’ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: سازمان اطلاعات و امنیت خارجی انگلیس موسوم به ‘ام آی ۶’ همه مرخصی های کارکنان خود را تا پایان بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن لغو کرده است.

تلویزیون انگلیسی گفت: این تصمیم یک تصمیم احتیاطی و پیشگیرانه است و واکنشی به تهدیدات خارجی نمی باشد.

اسکای نیوز افزود: سازمان امنیت و اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی ۵) هم احتمالا همچون سازمان ‘ام آی ۶’ همه مرخصی های کارکنان خود را تا پایان بازیهای المپیک لغو خواهد کرد.

علاوه بر سازمان های امنیتی و نیروهای پلیس، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی ارتش نیز در تامین امنیت بازیهای المپیک لندن مشارکت فعال خواهند داشت.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۵ تا ۲۱ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازیهای المپیک شده است. پیشتر بازیهای المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۲۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.