استقرار موشک‌های ناتو در ترکیه، مناقشات و منازعات منطقه‌ای را افزایش می‌دهد

۰۶م آذر ،

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های ناتو در مرزهای این کشور با سوریه بر خلاف ثبات امنیت و آرامش منطقه است.

 محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو  با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های ناتو در مرزهای این کشور با سوریه تنش‌زا خواهد بود، گفت: استقرار موشک‌های ناتو در مرز ترکیه به خودی خود ایجاد تنش می‌کند و به منطقه چهره نظامی و جنگی می‌بخشد که این اقدام برخلاف استقرار صلح و ثبات در منطقه است.
 
وی با بیان اینکه ایجاد و ترویج خوی نظامی در منطقه، مناقشات و منازعات منطقه‌ای را افزایش می‌دهد، افزود: مسأله سوریه یک مسأله داخلی است، لذا مردم این کشور باید در حل مشکلات خود تصمیم‌ساز باشند و دخالت دیگر  کشورها و حضور ناتو در منطقه برای حل مسأله سوریه به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همجوار با سوریه و ترکیه نخواهد بود.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی اقدام ترکیه را بسیار نسنجیده دانست و اظهار داشت: هرگونه تلاشی در این خصوص مغایر با اصول و ضوابط ارتباطات همسایگی است و از آنجا که این کشورها عضو جنبش غیر‌متعهدها می باشند، کشورهای عضو باید از هرگونه اقداماتی که می‌تواند مناقشات و منازعات را تشدید کند دوری کنند، لذا این اقدام بایستی مورد اعتراض کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی که منافع مشترکی در منطقه دارند قرار گیرد.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: چنین اقدامی نه تنها به حل مسأله سوریه کمکی نمی‌کند بلکه سبب سخت‌تر شدن و پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.
 
گفتنی است ترکیه رسما خواستار استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در محدوده مرزی خود با سوریه شده است.

انتهای پیام/
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.