استقرار پایگاه سیار انتقال خون در ۴ منطقه شهر تهران

فروردین ۱۴۰۳

معاون ارتقاء سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران از استقرار پایگاههای انتقال خون در ۴ منطقه شهر تهران خبر داد.

مهدی امیری در گفتگوبا خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کاهش مراجعه کنندگان درایام ماه مبارک رمضان و از سویی نیاز خون به دلیل افزایش آن و کثرت حوادث در این ایام اظهار داشت: حوزه سلامت اقدام به برپایی پایگاههای سیار انتقال خون در ۴ منطقه تهران در ایام ماه مبارک رمضان نموده است.
وی با بیان استقرار این پایگاهها در منطقه ۱ امام زاده صالح ، منطقه ۲ هیئت رزمندگان اسلام، منطقه ۷ مصلی و منطقه ۲۰ حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: یکی از دلایل برپایی پایگاهها در این مناطق تردد و حضور بیشتر شهروندان به سبب بعد مذهبی این مناطق بوده ضمن اینکه تامین خون ، ترویج فرهنگ اهدای خون و دسترسی آسان مردم به پایگاههای انتقال خون و ایجاد فرصت برای اشخاصی که لازم جهت مراجعه به این پایگاهها را نداشته اند از اهم اهداف استقرار این پایگاهها در ایام ماه مبارک رمضان بوده است.
معاون ارتقاء سلامت شهرداری تهران زمان کار این پایگاهها را از امروز تا ۲۴ دانست و افزود: اطلاع رسانی در این خصوص از طریق پایگاه اینترنتی اداره سلامت سازمان شهرداری، کانونهای اهداء خون وابسته به این اداره در مناطق بوده و از سوئی به سبب پیشینه ۵ ساله این پایگاهها شهروندان توانسته اند در این خصوص اطلاعاتی را کسب نمایند.
وی در ادامه با تأکید بر استقبال پر شور و طراوت مردم در زمینه اهدای خون و حضور ۵۰ اهدا کننده در هر شبانه روز در این پایگاهها اظهار داشت: حدود ۳۵۰۰ واحد خون از طریق این ۴ پایگاه در ایام ماه مبارک رمضان تا کنون دریافت نشده  و در هر پایگاه ۵۰ نفر متخصص و کارشناس جهت مشاوره به اهدا کنندگان و نیز دریافت خون مستقر شد. /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.