استقرار ۷۰ ایستگاه غربالگری دیابت در منطقه ۲۰

۲۲ آبان ،

همایش بزرگ” با دیابت هم می توان شاد زیست” در منطقه ۲۰ برگزار و بزرگترین حلقه زنجیره انسانی متشکل از ۱۷۰۰ نفر از اعضاء کانون های دیابت این منطقه تشکیل شد.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ازشهرداری منطقه ۲۰، رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران در همایش “با دیابت هم می توان شاد زیست” که در فرهنگسرای ولای منطقه ۲۰ برگزار شد گفت: با توجه به نقش ارزنده شهروندان در کنترل و مدیریت دیابت، در همه مناطق شهر تهران تشکل های مردمی پیشگیری از بیماری دیابت راه اندازی شد که در حال حاضر ۳۷۴ کانون مردمی با ۲۲ هزار نفر عضو در سطح مناطق ۲۲ گانه فعال می باشند. 
قهرمانی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان سبب پایداری طرح های اجتماع محور می گردد خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از اشخاص دیابتی از بیماری خود مطلع نیستد که به این ترتیب فعالیت کانون های دیابت در سطح محلات و برپایی ایستگاه های غربالگری نقش ارزنده ای در شناسایی، اطلاع رسانی و پیشگیری از این بیماری خاموش دارد. 
جواد کریمی مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۰ تهران به تشکیل حلقه یک هزار و ۷۰۰ نفری زنجیره انسانی در فرهنگسرای ولاء به منظور حساس سازی جامعه و شهروندان نسبت به بیماری دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با هفته ملی دیابت ۷۰ ایستگاه غربالگری دیابت به منظور اطلاع رسانی و ارائه خدمات رایگان تست قند خون شهروندان در در سرای محلات، خانه های سلامت، مراکز فرهنگی و مساجد این منطقه مستقر می باشند. 
کریمی افزود: در حال حاضر ۲۶ کانون دیابت با یکهزار و ۷۰۰ نفر عضو در سطح محله های این منطقه فعال می باشند که دوره های آموزشی، تورسلامت، تست غربالگری ، معرفی و هدایت به پزشک از جمله اقدامات رایگانی است که از طریق این کانون ها ارائه می گردد. 
گفتنی است این مراسم با حضور معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۰ و اعضاء کانون های دیابت این منطقه در فرهنگسرای ولاء برگزار شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.