استقلال اقتصادی به معنی مقاوم‌سازی اقتصاد است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک کارشناس اقتصادی استقلال اقتصادی را مقاوم‌سازی اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی داخلی دانست و گفت: می‌توان با ادامه ارتباط منطقی با دنیا به استقلال اقتصادی هم دست یافت.

جمشید عدالتیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ استقلال اقتصادی که در اقتصاد مقاومتی و از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود به معنی انزوا و قطع ارتباط با دنیا نیست بلکه باید اقتصاد داخلی به ظرفیت و جایگاهی دست پیدا کند که با وجود رابطه معقول با دنیا به خودکفایی در داخل نیز دست پیدا کنیم.

وی افزود: در واقع اقتصاد مقاومتی به معنی مقاوم‌سازی اقتصاد است که با حل شدن مشکلات اقتصادی و رشد و توسعه همه‌جانبه اقتصادی با تکیه بر منابع داخلی می‌توان به آن دست یافت، البته این جریان بلندمدت است و مسائل و مشکلات کلی اقتصاد ماست که تنها مربوط به شرایط تحریم کنونی نیست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ‌به طور مثال تقویت مناطق آزاد و رسیدن آنها به عملکرد و جایگاه مورد نظر آنها، یا بهره‌برداری بیشتر از منابع نفتی و گازی مشترک و یا اجرای صحیح طرح هدفمندی یارانه‌ها و غیره همه برنامه‌هایی می باشند که با اجرای آنها،‌ قدرت اقتصادی کشور بالا رفته و سبب رشد و توسعه می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: این مسائل کوتاه‌مدت نیستند و با اهتمام در بلندمدت می توانیم به این جایگاه دست پیدا کنیم و در واقع شرایط تحریم می‌تواند محکی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصاد ما باشد تا از آن درس بگیریم و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.