استقلال تامین اجتماعی و اصلاح اساسنامه این صندوق

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘ناصر برهانی’ شامگاه شنبه در گردهمایی بزرگ خانواده تامین اجتماعی در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت، افزود: ما همچنین خواستار شورای عالی جداگانه ای برای تامین اجتماعی هستیم تا بتوانیم بیشتر به مشکلات و مسایل خود رسیدگی کنیم.

وی خطاب به معاون اول رییس جمهوری که در این جلسه حضور داشت، افزود: آقای رحیمی لطفا دست به قلم شوید و تمام این مشکلات ما را یادداشت بفرمایید.

برهانی با اشاره به حمایت های دولت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ازکانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت: ما از مدیرعامل تامین اجتماعی تقاضا داریم تا دستور اصلاح ماده ۷۶ کارها و مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران را صادر کند.

وی گفت: موانعی از جمله مرخصی های بدون حقوق و غیبتها باعث شده تا ماده ۷۶ در مورد کارگران تامین اجتماعی اجرا نشود.

وی با اشاره به جمعیت ۳۵ میلیون نفری خانواده بزرگ تامین اجتماعی گفت: البته از تعیین سقف حقوقی حداقل ۷۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار خرسند و سپاسگزار هستیم.

برهانی اضافه کرد: تامین اجتماعی از دولت سرانه درمان نمی گیرد اما با خون دل این سازمان را نگه داشته ایم و در حال ارایه خدمات به بیمه شدگان هستیم.

بر اساس این گزارش،’محمدرضاررحیمی’، معاون اول رییس جمهوری پس از یادداشت درخواست های اعضای شورای کانون عالی شورای اسلامی کارکشور و قول همکاری و مساعدت، به مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیز دستور پیگیری داد.

در پایان این مراسم، تعدادی از مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی خواستاریکسان شدن و بهبود وضعیت حقوقی خود شدند.

اجتمام**۹۱۳۴ ** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۰۷۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.