استقلال حذف شد / رویای ستاره سوم پرپر شد

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

صفحه اصلی » مطالب برگزیده پایگاه اینترنتی , ورزشی » استقلال حذف شد / رویای ستاره سوم پرپر شد

10 

دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین استقلال و اف‌سی سئول از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی در حضور ۷۰ هزار تماشاگر آغاز شد که این دیدار با تساوی ۲ بر۲ خاتمه یافت و اف‌سی سئول در مجموع دو بازی با برتری ۴ بر ۲ سئول فینالیست شد.

بازی با حرکت رو به جلوی فرهاد مجیدی و پاس او به اکبرپور و شوت‌زنی این بازیکن آغاز شد تا مشخص شود استقلال از همان ابتدا به‌دنبال جبران شکست ۲ بر صفر دیدار رفت است. هرچند در ادامه سئول با یکی، دو حمله و پاس برای دامیانوویچ سعی کرد از فشار حملات استقلال کم کند.

حملات استقلال قبل از آنکه بازی به دقیقه ۱۰ برسد فرصتی خوب را برای احمد جمشیدیان فراهم کرد که ضربه او از کنار دروازه به خارج رفت. در ادامه بازهم ضدحملات سئول ت‌ثیری بر ادامه تهاجم پردامنه استقلال به دروازه سئول نداشت. شوت سیاوش اکبرپور هم نتوانست دروازه سئول را فرو بریزد. پاس‌های کوتاه بازیکنان سئول ترفندی برای عبور از میان مدافعان استقلال بود که حرکت مولینا سبب شد توپ مقابل دروازه به مهاجم سئول برسد اما ضربه او را رحمتی دفع کرد.

این موقعیت با ضدحمله مجیدی و ضربه خطرناک اکبرپور پاسخ داده شد اما مدافع سئول سرش را مقابل توپ گذاشت تا دروازه این تیم باز نشود. لحظاتی بعد باز هم شوت اکبرپور به خارج از زمین رفت اما در ادامه این سئول بود که بازی را در اختیار گرفت و استقلال را به عقب راند. یک بار اسکودرو در متن حرکتی قرار گرفت که مدافعان استقلال به‌زحمت آن را به کرنر فرستادند.

سپس دور تازهی از حملات استقلال آغاز شد و شوت پژمان نوری با خوش‌شانسی تیم کره‌ای راهی کرنر شد البته در این میان حنیف عمران‌زاده با خطایی بی‌دلیل روی دروازه‌بان اف‌سی سئول وقفه‌ای در حملات ایجاد کرد. از افت و خیز بازی کاسته شد تا دقیقه ۳۴ بازی که ضربه اسکودرو با اختلافی اندک از کنار دروازه رحمتی خارج رفت.

01

موج حملات استقلال با تهاجم متقابل سئول عقب نشست و در دقیقه ۳۸ نوبت هنرنمایی کاپیتان تیم کره‌ای رسید و دائه سونگ توپی را که از روی یک ضربه کرنر پشت محوطه جریمه استقلال به دست آورده بود با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه مهدی رحمتی فرستاد تا اف‌سی سئول یک بر صفر پیش بیفتد.

حملات استقلال در دقایق پایانی بازی نتیجه نداشت تا نیمه اول با همان یک گل به‌سود اف‌سی سئول تمام شود.

در نیمه دوم استقلال که کار را تمام‌شده می‌دید با نهایت توان به دروازه اف‌سی سئول حمله کرد. دو حمله فرهاد مجیدی و محمد قاضی که جایگزین نظری شده بود، بی‌نتیجه ماند اما در دقیقه ۵۰ ساموئل ضربه کرنر استقلال را به گل تساوی تبدیل کرد. بعد از این گل بار دیگر سناریوی نیمه اول تکرار شد. حملات استقلال و ضدحملات سئول که روی یکی از همین ضدحملات، دامیانوویچ دروازه رحمتی را تهدید کرد اما توپش به خارج رفت. در نیمه دوم بازیکنان استقلال استعداد ویژه‌ای در زدن شوت‌های خارج از چارچوب را نشان دادند.

دقیقه ۷۰ بازی سئول روی یک ضدحمله تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد و لحظاتی بعد شوت فرهاد مجیدی هم به خارج رفت. سپس پژمان نوری جایش را به آرش برهانی داد تا استقلال با ۴ مهاجم سراسر حمله شود. در مقابل ضدحمله سئول هم ادامه داشت، در یک صحنه با همکاری و اشتباه امیرحسین صادقی، دامیانوویچ را صاحب موقعیت گلزنی کرد که رحمتی این فرصت را از او گرفت.

دقیقه ۷۵ محمد قاضی توپ را به تیر دروازه کوبید و همان توپ را به گل دوم استقلال تبدیل کرد تا امیدها برای نماینده ایران زنده شود. هرچند این امید را حنیف عمران‌زاده دقیقه ۸۰ تبدیل به ناامیدی کرد و با خطای پنالتی او، «سو» گل دوم اف‌سی سئول را به ثمر رساند تا بازی ۲ بر ۲ مساوی شود. از دست دادن موقعیتی در مواجهه تک به تک فرهاد مجیدی با دروازه‌بان سئول حسن ختام حملات خطرناک استقلال بود.

حملات کم‌رمق انتهای بازی برای دو تیم نتیجه نداشت تا با تساوی ۲ بر ۲ این اف‌سی سئول باشد که با برتری ۴ بر۲ در مجموع دو بازی حریف گوانگ‌ژو در فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

0203040506070809


ایران‌ ویج – پایگاه خبری ایران ویج » مطالب برگزیده پایگاه اینترنتی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.