استقلال چگونه از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد صعود میکند

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2020/09/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-afc.jpg

با توجه به پیروزی الشرطه در مقابل الاهلی، استقلال اکنون برای صعود از این گروه، مجبور به کسب امتیاز از تیم الشرطه است. شاگردان نامجومطلق در صورت پیروزی بر الشرطه، صعودشان به دور بعدی را قطعی می کنند. حتی اگر در دیدار پایانی مقابل الاهلی، با هر نتیجه ای بازی را واگذار کنند، آبی پوشان به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی می شوند. چرا که در لیگ قهرمانان آسیا، نتایج رو در رو محسوب می شود و از آنجایی که دیدار رفت استقلال و الشرطه مساوی شده، آبی پوشان با کسب پیروزی همچون حریف عراقی ۴ امتیازی شده و به طورقطعی از گروهشان صعود خواهند کرد.

پیروزی الشرطه در دیدار مقابل الاهلی، هم می تواند برای استقلال یک پوئن مثبت باشد و هم ممکن است آبی پوشان را به دردسر بیندازد. 


اما اگر استقلال مقابل الشرطه بازی را واگذار کند، بطور قطعی از دور این رقابت ها کنار خواهد رفت و بازی پایانی با الاهلی تشریفاتی خواهد بود. اگر نتیجه دیدار استقلال و الشرطه مساوی باشد، آنگاه آبی پوشان محکوم به پیروزی در برابر الاهلی خواهند بود.


اما استقلال در صورتی که قصد دارد به عنوان تیم نخست گروهش راهی دور بعد شود و از رویارویی احتمالی با الهلال اجتناب کند، مجبور به پیروزی در هر دو دیدار پیش روی است. در آن صورت استقلال ۷ امتیازی شده و بالاتر از الاهلی ۶ امتیازی راهی مرحله یک هشتم نهایی شده و به مصاف تیم دوم گروه B خواهد رفت که احتمال فراوان، آن تیم پاختاکور خواهد بود. 


البته تیم شباب الاهلی نیز ۶ امتیازی است و در صورتی که در دیدار رو در رو مقابل پاختاکور به پیروزی برسد، آنگاه جدول این گروه دستخوش تغییراتی خواهد شد ولی در هر صورت استقلال اگر به عنوان تیم نخست از گروهش صعود کند، کار به مراتب راحت تری در مرحله یک هشتم نهایی خواهد داشت.

به هر حال استقلال باید از دیدار با الشرطه دست پر خارج شود و خیالش را از بابت صعود به درو بعدی این رقابت ها، راحت کند و پس از آن شاگردان نامجومطلق می توانند به دنبال پیروزی در برابر الاهلی و صعود به عنوان تیم نخست گروهشان باشند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.