استکبار با اسلام مخالف است

جام جم آنلاین: نماینده ولی فقیه در حج گفت: خوشبختانه بازی دشمنان دروغ از آب درآمد و شما ملاحظه می کنید وقتی کشیش آمریکایی دست به آتش زدن قرآن می زند یا فیلم موهن علیه پیامبر می سازند اینها نشان می دهد که استکبار با اصل اسلام مخالف است نه با شیعه و نه با سنی.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، سرپرست حجاج ایرانی شب گذشته با حضور در میان حجاج اهل سنت، از نزدیک با ایشان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ابتدا «ماموستا هاشمی» یکی از روحانیون اهل سنت کاروان مقدم نماینده ولی فقیه را گرامی داشت و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر طی سخنانی به بیان برخی از ویژگی های اهل سنت و همزیستی ایشان با شیعیان در ایران پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر گفت: ویژگی اهالی اهل سنت هرمزگان، محبت و انس و علاقه ای است که به کشور خود دارند و همزیستی مسالمت آمیزی است که با اهل تشیع دارند. مردم ایران در طول تاریخ با هم زیسته اند و اختلافی بینشان نبوده است. دشمنان اسلام تلاش دارند که به تفرقه دامن بزنند برای منافعشان.

وی با اشاره به تلاش جوانان اهل سنت در کنار جوانان شیعه برای اعتلای کشور، افزود: شیعه هراسی سیاست استکبار جهانی است. به اهل سنت القا می کنند که باید از شیعیان بترسند برای اینکه ما را بهم بیندارند. مدلی که در افغانستان و پاکستان انجام شد و حتی در کردستان خودمان هم می خواستند چنین کنند.

نماینده ولی فقیه در حج با اشاره به تهمت تلاش ایران برای شیعه کردن مردم دیگر کشورها، اظهارداشت: آیا دفاع امام (ره) و مقام معظم رهبری از مسئله فلسطین، مسئله افغانستان و فاجعه بوسنی و هرزگوین نمونه ای برای رد این ادعا نیست؟ مقام معظم رهبری هم توهین به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی دانسته اند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: خوشبختانه بازی دشمنان دروغ از آب درآمد و شما ملاحظه می کنید وقتی کشیش آمریکایی دست به آتش زدن قرآن می زند یا فیلم موهن علیه پیامبر می سازند اینها نشان می دهد که استکبار با اصل اسلام مخالف است نه با شیعه و نه با سنی.

حجت الاسلام قاضی عسکر تاکید کرد: به رغم اختلافات فقهی که طبیعی است بین مذاهب وجود دارد لیکن همه مسلمانان باید ید واحده باشند. نمونه بارز وحدت را می توان در همین مکان ها مشاهده کرد.باید از این قدرت عظیم استفاده کنیم و اجازه ندهیم جبهه استکبار در مقابلمان قد علم کند.

وی تصریح کرد: در این چند سالی که مسوولیت حج را داشته ام هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نشده ایم در هتل، غذا، حمل و نقل و دیگر امکانات.

سرپرست حجاج ایرانی اظهارداشت: با توجه به کوتاهی سفر باید از معنویت آن استفاده کنیم. باید به فکر استفاده از دستاوردهای معنوی سفر باشیم. از خدا آمرزش گناهان را بخواهیم تا انشاءالله در هنگام بازگشت مانند طفلی باشیم که تازه از مادر زاده شده است.این سفر باعث می شود چهره «حاجی» نورانی شود و این نورانیت تا وقتی است که گناه نکرده ایم. خیر دنیا و آخرت را خداوند در این سفر به ما عنایت می کند. خداوند وعده داده حاجیان آنچه می خواهند به آنان عطا و تمامی این برکات به حاجیان ارزانی می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.