استمداد صنایع کوچک از معاونت راهبردی/ صورت خود را با سیلی سرخ می کنیم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک گفت: تحقق اهداف این بخش و تسهیل سرمایه گذاری صنعتی با اختصاص منابع مالی مناسب امکان پذیر می شود.

جعفر صادقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: اهداف و برنامه های پیش بینی شده در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در مسیر تحقق شعار امسال و ارتقای تولید ملی است و بنابراین باید هرچه بهتر زمینه اجرای این برنامه ها فراهم شود.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال بخش قابل توجهی از برنامه پیش بینی شده شهرک های صنعتی در حوزه های مختلف عمرانی، خدمات زیربنایی و زیرساختی تحقق یافته اما ادامه این روند و تکمیل طرح ها به تخصیص منابع مالی مناسب از جانب دولت نیاز دارد.

صادقی اظهار داشت: درخواست این سازمان از معاونت نظارت راهبردی و خزانه دولتی آن است که منابعی برای این بخش در نظر گرفته شده را به شرکت شهرک های استانی اختصاص دهد.

صادقی ادامه داد: در سالجاری سازمان صنایع کوچک هیچ وجهی از خزانه دولت دریافت نکرده و تخصیص اعتبارات استانی نیز به صورت محدود و ناچیز در برخی استان ها انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اختصاص منابع مالی متناسب با نیاز این بخش به تسهیل سرمایه گذاری صنعتی در کشور کمک می کند افزود: نوع فعالیت شهرک های صنعتی در راستای ارتقای تولید ملی است و انتظار بیشتری از معاونت نظارت راهبردی و خزانه برای اختصاص منابع می رود.

معاون عمران سازمان صنایع کوچک اظهار داشت: در این شرایط این سازمان صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته و توانسته به بخشی از اهداف خود دست یابد اما ادامه این روند برای ما سخت شده است.

صادقی تصریح کرد: طبق برنامه بودجه سال ۹۱ در بخش استانی ۴ درصد از اعتبارات تملک دارایی هر استان به شرکت شهرک های صنعتی اختصاص دارد که در بیشتر استان ها تاکنون منابعی از این طریق پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵ ردیف ملی هم به این بخش اختصاص دارد که تا امروز ریالی از این بابت دریافت نکرده ایم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.