استیضاح شیخ الاسلامی لغو شد اما مرتضوی همچنان باقی ماند

حسن غفوری فرد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: قبل از انتصاب مرتضوی در این سمت، براساس شایعاتی که راجع به این انتصاب مطرح شده بود، تعدادی از نمایندگان در نامه ای به وزیرکار لغو این انتصاب را خواستار شدند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، ادامه داد: مرتضوی پرونده قضایی دارد و دادستان در حال رسیدگی به شکایات مطرح شده در این پرونده است و حتی احتمال بازداشت وی هم وجود دارد.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس در راستای احقاق حق خود، پیشنهاد استیضاح وزیرکار، تعاون و امور اجتماعی را مطرح کردند و استیضاح اعلام وصول شد، که رئیس جمهور و وزیر نیز در مجلس حضور پیدا کردند.

 

غفوری فرد در ادامه، اظهار داشت : برای حل مساله انتصاب مرتضوی ده روز به وزیر وقت داده شد تا در این زمینه به مجلس پاسخگو باشد ولی اتفاق دیگری جریان استیضاح را تغییر داد.

 

این نماینده مجلس، افزود: برخی از نمایندگان فردی را به عنوان حکم انتخاب کردند تا مساله به دور از استیضاح حل شود و این در حالی است که در استیضاح و یا قانون اساسی چیزی به نام حکمیت مطرح نشده است.

 

غفوری فرد با اشاره به اینکه توکلی به عنوان حکم انتخاب شده بود، اظهار داشت: توکلی نمایندگی برخی از استیضاح کنندگان را بر عهده داشت البته نه همه آن ها را ، و شنیده شده که با مرتضوی به توافق هایی هم رسیده بودند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: برخی از نمایندگان از مرتضوی قول گرفته بودند که در صورت کناره گیری از این سمت، امضای استیضاح را پس می گیرند و این در حالی است که با پس گرفتن امضای استیضاح کنندگان، استیضاح شیخ الاسلامی لغو و مرتضوی در سمت خود باقی ماند!

 

غفوری فرد با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر گرفتن قول قطعی کناره گیری از مرتضوی، گفت: همان روز پیامی دریافت کردم مبنی بر این که مرتضوی قول داده در صورت نپذیرفتن استعفایش، بازهم با سمت ریاست تامین اجتماعی خداحافظی کند، ولی استیاح لغو شد و او تا امروز همچنان بر کرسی ریاست خود باقی است.

 

وی، با اشاره به شکایت تعدادی از نمایندگان به دیوان عدالت اداری از انتصاب مرتضوی، اظهار داشت: این شکایت مطرح شده و بعید می دانم در این فرصت اندک به آن رسیدگی شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی نظام اعتماد مردم است و در صورتی که مسوولان قولی بدهند و به آن عمل نکنند پایه های اعتماد مردم به آنها سست می شود.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.