استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس نیست/ برخی نمایندگان علیه اصفهان در مسئله آب فضاسازی می کنند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد خبر : ۱۶۷۴۸۳

استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس نیست/ برخی نمایندگان علیه اصفهان در مسئله آب فضاسازی می کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس نیست/ برخی نمایندگان علیه اصفهان در مسئله آب فضاسازی می کنند

عاملین اسیدپاشی باید سریع‌تر دستگیر و مجازات شوند

خبرگزاری ممتاز: نماینده مردم اصفهان در نشست خبری خود با خبرنگاران در اصفهان گفت: متاسفانه برخی نمایندگان شهرهای مرتبط با مسئله آب اصفهان گاهی با کم لطفی های خود، فضا را علیه اصفهان مخدوش می کنند. مردم اصفهان هرگز آب را تنها برای استان خود نمی خواهند و همه کشور باید به طور یکسان از منابع سهم داشته باشند.

پنجشنبه ۸ آبان – ۱۴:۰۳

به گزارش ممتاز به نقل از ایمنا، حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: امیدواریم که با زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و پیمودن راه امام حسین(ع) به شکوفا شدن انقلاب اسلامی کمک کنیم و همواره پیرو خط امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان باشیم.
باید امر به معروف و نهی از منکر را نظام مند کنیم
وی در ادامه ضمن اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر که در روزهای اخیر مورد بررسی در مجلس قرار گرفته است، افزود: این طرح از سال ها پیش وجود داشته است. همانطور که می دانیم وظیفه هر مسلمانی است که به رویدادهای اطراف خویش توجه کند و در یک نظام اسلامی برپا شدن صحیح احکام دینی بر عهده حکومت است. با توجه به این مسئله نمایندگان در مجلس تصمیم گرفتند که این فریضه دینی را نظام مند کنند تا قابلیت اجرایی در جامعه داشته باشد.
فولادگر خاطر نشان کرد: فضاسازی های منفی شکل گرفته اطراف این طرح منصفانه نیست و نمی توان اصل این فریضه را زیر سوال ببریم. امر به معروف را نمی توان سیاسی قلمداد کرد و نباید این طرح مورد بهره برداری های جناحی قرار گیرد. برخی انتقادات نیز دلسوزانه بود که ما سعی کردیم آنها را در طرح مذکور برطرف کنیم.
این نماینده مجلس افزود: امر به معروف تنها در حجاب خلاصه نمی شود. نادیده گرفتن حقوق ارباب رجوع، حقوق شهروندی و… از جمله معروفاتی است که عمل نکردن به آن باید با تذکر همراه شود.
وقایع اسیدپاشی را نباید به جریانی خاص نسبت داد
وی همچنین به حوادث اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: آنچه در اصفهان اتفاق افتاده، پدیده تازه ای در کشور نبوده است اما روی دادن ۴ مورد در مدت زمان کوتاه باعث بحث برانگیز شدن آن شد.
وی تصریح کرد: پلیس و دستگاه های مربوطه مشغول پیگیری این حوادث بودند اما رسانه ای شدن آن باعث تغییر در نوع عملیات آنها شد. آنچه که در هفته های اخیر در فضاهای مجازی در ارتباط با حوادث اصفهان اتفاق افتاد لازمه اطلاع رسانی درست و به موقع را نشان می دهد.
نماینده مردم اصفهان خطاب به مسئولین این پرونده گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم اصفهان خواهان رسیدگی سریع و دستگیری عامل یا عاملان این اتفاق هستیم. مسببین این حوادث کمترین بویی از انسانیت نبرده اند و هرگز نمی توان آنها را به جریان خاصی نسبت داد.
دولت در مهار تورم موفق بوده است
رئیس کمیسیون تولید ملی و اصل۴۴ قانون اساسی، در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم این لایحه را به همراه بسته خروج از رکود تقدیم مجلس کرد و ما امیدواریم که هیات رئیسه نیز به زودی آن را منتشر و به رای بگذارد. با اجرای این لایحه می توان امیدوار بود که نظام تولید ارتقا یابد و دولت بتواند بدهی های خود را به پیمانکاران بپردازد.
فولادگر تصریح کرد: باید وابستگی خود را به نفت کاهش و از طریق توسعه زیر ساخت ها و رشد گردشگری، اقتصاد کشور را در مسیر درست قرار دهیم. تولید کنندگان باید بتوانند از تسهیلات بانک ها بهره مند شوند و موانع سر راهشان کاسته شود. در لایحه رفع موانع تولید پیش بینی شده است، کسانی که سرمایه خود را در تولید مصرف می کنند معاف از پرداخت مالیات هستند.
وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم تا حدودی در مهار تورم موفق بوده است اما نمی توان به قطعیت عنوان کرد که کشور از رکود خارج شده است. اگر لایحه خروج از رکود را تا آخر سال ابلاغ کنیم، در میان مدت به خارج شدن از رکود کمک کرده ایم.
فولادگر در ادامه جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس نیست
وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس شورای اسلامی بحث استیضاح وزیر کشور مطرح شده است یا خیر، گفت: بحث استیضاح رحمانی فضلی در مجلس مطرح نیست. استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد هم که بر سر زبان هاست را می توان از طریق تعامل میان جنتی و نمایندگان حل کرد. نمایندگان معترض به عملکرد وزیر ارشاد معتقدند که وزارت ارشاد باید عملکرد شفاف تری در حوزه های فرهنگی داشته باشد و البته با صحبت هایی که با شخص وزیر فرهنگ داشته ایم، وی معتقد بود که جناح های مختلف سیاسی هر کدام برداشت خود را از صحبت های وزیر منتشر می کنند و این به سوءتفاهمات دامن می زند.
فولادگر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین پیگیری ها در ارتباط با طرح های آبرسانی به اصفهان نیز گفت: مجوزهای محیط زیستی پروژه گلاب صادر شده که البته این پروژه برای حل مشکلات آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده است. اصل پروژه بهشت آباد نیز مورد قبول وزیر نیرو قرار گرفته اما متاسفانه برخی نمایندگان شهرهای مرتبط با مسئله آب اصفهان گاهی با کم لطفی های خود، فضا را علیه اصفهان مخدوش می کنند.
نباید علیه اصفهان در مجلس فضاسازی شود
وی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان هرگز آب را تنها برای استان خود نمی خواهند و همه کشور باید به طور یکسان از منابع سهم داشته باشند. یزد، کرمان، اهواز و چهار محال جزوی از خاک ایران است و ما هرگز نمی خواهیم که از طرح های آبرسانی به اصفهان استانی متضرر شود.
فولادگر در ادامه افزود: بحث انتقال آب به رفسنجان نیز که در چند روز اخیر مطرح شده است این انتقاد را مطرح می کند که اگر انتقال آب بین حوزه ای صحیح است پس طرح بهشت آباد را نیز به سرعت برای انتقال آب به اصفهان عملیاتی کنید. ما خواهان نگاه جامع دولت در مسئله آب هستیم و هرگز چیزی فراتر از حق استان اصفهان مطالبه نکردیم.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.