استیصال غرب و کشورهای مرتجع عرب در حل بحران سوریه

۰۵خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی، گفت: غرب و بعضی کشورهای مرتجع عرب منطقه در حل مسئله سوریه دچار استیصال شده و به شدت از مسئله برکناری بشار اسد عقب‌نشینی کرده‌اند.

” علی بیگدلی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به لزوم حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ گفت: حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو ۲ دربارهٔ سوریه مفید خواهد بود و روسیه خواهان حضور ایران در کنفرانس است.

وی ادامه داد: این در حالیست که برخی کشورهای غربی و آمریکا به سبب حمایت‌های تهران از سوریه، خواهان حضور ایران در این کنفرانس نیستند.

بیگدلی افزود: ” نیل‌العربی ” دبیرکل اتحادیه عرب حمایت خود را از حضور همسایگان سوریه از جمله ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو ۲، که با پیشنهاد روسیه و آمریکا برگزار خواهد شد، اعلام کرده است.

وی هدف اصلی برگزاری نشست سوریه در تهران را بررسی اوضاع سوریه، فراهم کردن مقدمات کنفرانس ژنو ۲ و همچنین چگونگی مشارکت کشورهای عربی در این اجلاس بیان کرد و اظهار داشت: تصمیم برگزاری این نشست زمانی اتخاذ شد که اعضای کمیته وزارتی اتحادیه عرب در خصوص برخی از مسائل مربوط به سوریه به توافق نظر دست نیافتند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: حاضران نشست غیر‌علنی اتحادیه عرب، به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته اول عربستان و قطر که معتقد بودند کشورهای عربی و جامعه جهانی در تعامل با بحران سوریه و مسئله برکناری بشار اسد عقب‌نشینی کرده‌اند، دسته دوم که نیل‌العربی نیز در این دسته قرار می‌گیرد؛ با موضع اخضر ابراهیمی موافقند و معتقدند هیچ یک از طرفین نمی‌تواند بر طرف دیگر غلبه نظامی داشته باشد و بحران سوریه جز از طریق راهکار سیاسی و مذاکره ممکن نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.