استیضاح در آمریکا : وزیر دادگستری برکنار شد

 
مجلس نمایندگان آمریکا که در آن جمهوری خواهان اکثریت را دارند، از اریک هولدر وزیر دادگستری این کشور به دلیل قاچاق اسلحه، سلب اعتماد کرد.
به گزارش جهان به نقل باشگاه خبرنگاران : العربیه ، تعداد زیادی از نمایندگان اقلیت دموکرات، صحن علنی مجلس را پیش از رای گیری ترک کردند ، آن ها می گویند که این اقدام جمهوری خواهان با اهداف سیاسی صورت گرفته است.

کاخ سفید این رای مجلس نمایندگان را “ضربه ای سیاسی” توصیف کرد.

این نخستین باری است که در تاریخ آمریکا از یک وزیر دادگستری در دوره مدیریتش سلب اعتماد می شود.

کمیسیون مجلس نمایندگان که مسئول زیر نظر گرفتن فعالیت های دولت است ، از فوریه ۲۰۱۱ تحقیقی در خصوص دست داشتن هولدر در عملیات قاچاق اسلحه آغاز کرده بود.

این کمیسیون هفته گذشته رای به سلب اعتماد از وزیر دادگستری داده بود.

مخالفان آقای هولدر می گویند او با امتناع از تسلیم اسنادی که نمایندگان خواستار اطلاع از آن ها شده بودند، به گنگره بی احترامی کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این امتناع را جزو اختیارات قوه مجریه دانست اما داریل عیسی نماینده جمهوری خواه که ریاست کمیسیون را بر عهده دارد، با اظهار اینکه “اختیارات قوه مجریه بر این مورد منطبق نیست”، از اوباما خواست که از موضع خود کوتاه بیاید.

این گزارش می افزاید که دست کم ۱۲۲ قبضه از سلاحهای قاچاق شده در فعالیت های جنایی در مکزیک به کار رفته است همچنین دو قبضه سلاح از این محموله، در قتل یک مرزبان آمریکایی در ایالت آریزونا استفاده شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.