استیضاح وزیر علوم یک ماه به تعویق افتاد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

در پی نشست لاریجانی و فرجی‌دانا؛

استیضاح وزیر علوم یک ماه به تعویق افتاد

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی نشست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رضا فرجی‌دانا، از به تاخیر افتادن یک ماهه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش فارس، بهروز نعمتی با اشاره به جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس مجلس شورای اسلامی و استیضاح‌کنندگان گفت: در این جلسه محورهای استیضاح و موضوعات مطرح شده در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت بنا شد تا استیضاح به مدت یک ماه به تأخیر بیفتد.

نعمتی در همین رابطه به مهر نیز گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره بعضی از موارد استیضاح قول پیگیری داد و برخی دیگر از موارد به وزارتخانه‌های دیگر مرتبط است که باید پیگیری شود.

ایرنا نیز درباره نشست فرجی‌دانا با لاریجانی و استیضاح‌کنندگان نوشت: قاسم جعفری درباره جزییات نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر دو نایب رئیس مجلس، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و جمعی از نمایندگان استیضاح‌کنندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه صحبت‌های صریح، شفاف و صمیمی با نگاه تعاملی مطرح شد و تعدادی از نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند و قرار شد که ظرف یک ماه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آن راستا و مدار قانون حرکت کند.

جعفری اضافه کرد: هیچ کدام از نمایندگان حاضر در این نشست درخواست خلاف قانون ندارند و دکتر فرجی‌دانا نیز قول داد که در راستای قانون حرکت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیچ کدام از استیضاح‌کنندگان خواهان هزینه برای نظام نیستند و خواهان تعامل در فضایی مثبت برای حل موضوعات هستند.

وی افزود: قرار شد نتایج این نشست ظرف یک ماه آینده و تا مرداد ماه اجرایی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید کرد: اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مسیر قانون حرکت کند، مشکلی از جانب استیضاح‌کنندگان وجود نخواهد داشت و وزیر طبق روال گذشته در این وزارتخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و موضوع استیضاح منتفی خواهد شد.

بر طبق این گزارش، تقاضای استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دو هفته پیش از سوی حدود ۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی تقدیم هیات رئیسه شد؛ الیاس نادران از امضاءکنندگان این تقاضای استیضاح دو بار در تذکری آئین‌نامه‌ای در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواهان اعلام وصول این تقاضا شده بود.

طی این مدت، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی جلسات مختلفی را میان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استیضاح‌کنندگان ترتیب داد تا دغدغه‌ها و مشکلات مورد نظر خود را با وزیر در میان بگذارند و به شیوه تعاملی این موضوعات را حل کنند تا استیضاح در جلسه علنی مجلس بررسی نشود.

از این رو هفته گذشته در زمان تعطیلی مجلس، تعدادی از استیضاح‌کنندگان جلسه‌ای را با دو نایب رئیس مجلس با وزیر علوم داشتند و قرار شد تصمیم نهایی در این خصوص پس از جلسه وزیر با رئیس مجلس و استیضاح‌کنندگان گرفته شود.

قرار بود پس از برگزاری این جلسه و در صورتی که استیضاح‌کنندگان همچنان بر انجام استیضاح اصرار داشته باشند، تقاضای استیضاح فرجی‌دانا در جلسه علنی ۱۷ تیر ماه مجلس اعلام وصول شود که با توجه به نتایج جلسه دوشنبه و تفاهم دو طرف، این تقاضای استیضاح فعلاً منتفی شده است.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.