استیضاح کننده شیخ​الاسلامی: اگر در انتصاب مرتضوی بی​اختیارید چرا استعفا ندادید؟

۱۵ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان دومین کسی بود که از جانب استیضاح کنندگان شیخ الاسلامی سخن گفت. وی از نحوه ارائه مسئولیت در دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی به اشخاص یاد کرد و گفت: مسئولیت امانتی است که باید به اهلش واگذار شود. با توجه به ماده ۱۷ قانون وزارت رفاه که گویای شرایط انتصاب مدیریت این سازمان است، انتصاب مرتضوی غیرقانونی و غیرشرعی بوده است که وزیر باید از آن پرهیز می​کرده است.

وی از لزوم شایسته سالاری در انتصاب مدیران سخن گفت و افزود: کسانی که می دانند اشخاصی شایسته تر از آنها برای انجام مسئولیتی می باشند، در صورت اصرار بر حضور، در حق ملت خیانت کرده​اند. آقای شیخ الاسلامی آیا واقعا فردی صالح​تر از مرتضوی برای این پست وجود ندارد؟

نماینده فلاورجان سپس خطاب به وزیر کار گفت: آیا به نصایح امیرالمومنین در نهج البلاغه برای انتصاب مسئولان زیر دست خود عمل کرده​اید؟ اگر فرض کنیم که شما مالک اشتر هم باشید، آیا می​دانید که حضرت علی(ع) به او چه مواردی را متذکر شده​اند؟ آیا راست و حسینی در انتصاب مرتضوی به دغدغه​های مولا (ع) توجه کرده​اید؟ آیا فقط در نام شیعه هستیم؟ آیا به سوابق وی در قبل توجه کرده و می​دانستید او قاضی معلق است و از نقش او در کهریزک با خبر بودید؟ چرا به عدم تخصص مرتضوی توجه نکردید؟ این از مصادیق جور و خیانت نیست؟ اگر خبر داشتید چگونه حکم به انتصاب وی دادید؟

موسوی در ادامه باز هم پرسید: رشته تحصیلی مرتضوی هیچ ارتباطی به سازمان تامین اجتماعی نداشته و حتی یک روز هم سابقه کار در این سازمان را نداشته است. لابد شما از شرایط تعیین ریاست این سازمان اطلاع نداشته​اید که به این دو نکته تاکید دارد! حتما نمی​دانستید که قاضی معلق را نمی​توان به سمتی منصوب کرد و این کار خلاف قانون است! گناه شما وقتی دو چندان شد که تمام وقت در مقابل حکم دیوان عدالت اداری ایستادید! آیا تغییر عنوان «سازمان» صلاحیت مرتضوی احراز شد؟ آیا باید وقت دولت به این امور گرفته شود؟ چرا به قانون ستیزی خود ادامه دادید و علی رغم قول به همکاران باز هم صورت مساله را پاک کرده و امور را به دیگری واگذار کردید؟ قول شما هم همچون قول شرف مرتضوی جامه عمل نپوشید.

این نماینده اصولگرا افزود: اینکه شایع شده شما بی اختیار هستید و در مورد انتصاب آقای مرتضوی به مافوق خود وابسته هستید، هم عذر بدتر از گناه است و باید اعتمادی که به شما شده، پس گرفته شود. اگر این موضوع واقعیت دارد، چرا ایستادگی نکردید و اگر فشارها زیاد بود چرا استعفا نکردید؟ آیا این کار سبب تحصین شما نمی​شد؟ در خلوت کلاه خود را قاضی کنید که دو روز این دنیا ارزش این همه سوء استفاده را دارد؟ از سوء استفاده رسانه​های خارجی مطلعید. استیضاح آخرین کار مجلس بود. شما بارها زیر قول خود زده​اید. مجلس یکسال تمام تحمل کرد اما شما به قانون شکنی خود ادامه دادید. خدایا شاهد باش از حکمیت تا تفاهم و رای دیوان عدالت اداری و … همه راه​ها را طی کردیم و امروز چاره​ای جز اجرای قانون ندیدم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.