استیون اسپیلبرگ در آستان اکران “لینکلن”: پدرم برایم آبراهام لینکلن بود و مادرم، الگو در “ئی تی”/گزارش‌اش را در “کافه سینما” بخوانید

سه شنبه, ۰۲ آبان ساعت ۰۲:۱۸ ارد.وان شکوهی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۰

+ ۰

کافه سینما- او کارگردانی است که بلاک باستر مدرن را در سال ۱۹۷۵ با «آرواره ها» پایه ریزی کرد و این الگو را به سری فیلمهای «ایندیانا جونز» و «پارک ژوراسیک» تعمیم داد؛ اما هم اکنون استیون اسپیلبرگ می گوید که دیگر علاقه ای به ساخت فیلمهای اکشن ندارد.

به گزارش کافه سینما در مصاحبه ای با برنامه پر بیننده «شصت دقیقه» در شبکه تلویزیونی CBS، اسپیلبرگ اذعان داشت که آخرین ساخته او، «لینکلن»، فاصله زیادی با یک ماجرای سراپا اکشن دارد: «می دانستم که در این مرحله از فعالیت حرفه ای، چشم بسته هم می توانم فیلم اکشن بسازم. اما این روزها و با حال و هوای حاکم بر زندگی من، ساخت فیلمهای اکشن دیگر برایم جذابیتی ندارد.»

این کارگردان سرشناس سینمای جهان که تاکنون دو بار هم برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده، همچنین گفت که «لینکلن» تا حدودی الهام گرفته از رابطه صمیمی و مستمر او با پدرش بوده است: « آبراهام لینکلن پدر ملتی بود که نیاز به اصلاح شدن داشتند. فیلمهایی که اخیرا ساخته ام هم به نوعی بازتاب روابط مثبتی است که من و پدرم در طول بیست و پنج سال اخیر با همدیگر داشته ایم.»

شاید اظهارات اسپیلبرگ کمی اغراق آمیز باشد؛ چرا که او لااقل یک فیلم دیگر را در دست ساخت دارد که به خاطر ماهیت ژانری، وجود اکشن در آن اجتناب ناپذیر است. «روبوکالیپس» که بر اساس نوول علمی-تخیلی پرفروش دانیل اچ. ویلسن ساخته خواهد شد، درباره تبعات ناشی از ظهور روباتهاست که با آثار مایکل کرایتن، نویسنده «پارک ژوراسیک»، مقایسه شده و قرار است در سال ۲۰۲۲ بر روی پرده سینماهای جهان رود.

اسپیلبرگ شصت و پنج ساله در قسمتی دیگر از این مصاحبه گفت که در دوران کودکی به شدت تحت فشار بود و به همین خاطر… ریشه های یهودی خود را انکار می کرد. او همچنین اذعان داشت که مادر خود را الگو قرار داد تا شخصیت مادری فرشته گون و حافظ خانواده را در «ئی.تی» خلق کند. نقشی که توسط دی والاس در آن فیلم بازی شد. این کارگردان پرآوازه تاریخ سینما خاطرنشان کرد که انتظار آن را نداشت که تماشاگران از فیلم جنگی مرتبط با جنگ جهانی دومش، «فهرست شیندلر»، استقبالی به عمل آورند:« هر کاری که از دستم بر می آمد انجام دادم تا داستان را همان گونه که به نظرم درست بود روایت کنم و هرگز فکر نمی کردم که این فیلم فروش چندانی داشته باشد.» حال آنکه…[فیلم] تاثیرگذار اسپیلبرگ گیشه سینماها را در سرتاسر جهان تسخیر کرد و ۳۲۱ میلیون دلار فروش جهانی داشت و جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را در اسکار ۱۹۹۴ ربود.

کافه سینما به نقل از گاردین ۲۲ اکتیر

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.