اسحاق صلاحی با روسای کتابخانه های ملی ۱۰ کشور دیدار کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ‘اسحاق صلاحی’ در این دیدارها درخصوص همکاری مشترک در زمینه کتابداری و اطلاع رسانی و خدمات کتابخانه ای گفت وگو کرد.

روسای کشورهای مصر، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، یونان، فیلیپین و بنین از جمله کشورهای شرکت کننده در این اجلاس هستند که جداگانه با رییس کتابخانه ملی ایران دیدار کردند.

صلاحی همچنین در دیدار با رییس اجلاس روسای کتابخانه های ملی (سی.دی.ان.ال) بر توسعه روابط و انتقال تجربیات کتابخانه ملی ایران به کتابخانه ملی کشورهای دیگر تاکید کرد.

اجلاس روسای کتابخانه های ملی، انجمنی مستقل از مدیران ارشد کتابخانه های ملی جهان است که هر سال، در کتابخانه ملی کشوری که میزبانی اجلاس ‘ایفلا’ را برعهده دارد، برگزار می شود و کشورهای شرکت کننده در آن، گزارشی از وضعیت کتابخانه ملی خود ارائه می دهند.

چشم انداز این دوره اجلاس ‘سی.دی.ان.ال’، کتابخانه دیجیتالی جهانی است و کتابخانه ملی ایران نیز با منابع غنی علمی و فرهنگی در این اجلاس حضور دارد.

نشست آتی روسای کتابخانه های ملی در سال ۲۰۲۴ میلادی سنگاپور برگزار خواهد شد.

همچنین ‘سعیده اکبری داریان’ از اعضای هیات اعزامی کتابخانه ملی امروز(دوشنبه) در این اجلاس مقاله پژوهشی خود را ارائه کرد.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در نشست تخصصی ‘ایفلا’ که فردا(سیه شنبه) برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

اجلاس هلسینکی، هفتاد وهشتمین کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ‘ایفلا’ (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) است که از ۲۱ تا ۲۷ مرداد ماه(۱۱ تا ۱۷ اوت) با حضور کتابخانه های ملی کشورهای مختلف برگزار می شود.

فراهنگ ** ۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۴۷۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.