اسد سقوط نمی کند؛ سفرا باز گردند

جام جم آنلاین: دولت های اروپایی که به امید تغییر نظام حاکم بر سوریه، سفرای خود در این کشور را فراخوانده و فعالیت سفارتخانه های خود را به حال تعلیق درآورده بودند، اکنون در فکر بازگشت “آبرومندانه” به دمشق هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامۀ فرامنطقه ای “القدس العربی” چاپ لندن، امروز دوشنبه به نقل از یک منبع مطلع در دولت سوریه نوشت: مقامات دمشق در روزهای اخیر، اخباری را از محافل دیپلماتیک اروپایی دریافت کرده اند که بر اساس آن، شماری از کشورهای اروپایی به فکر بازگشایی سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک خود در دمشق هستند.

این مسئول سوری به “القدس العربی” گفت: به احتمال زیاد این تصمیم تا پایان سال جاری و آغاز سال میلادی جدید به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: اغلب کشورهای اروپایی سفارتخانه های خود را با این تصور که حکومت سوریه در حال سقوط است، تعطیل کردند تا به خیال خود پس از تسلط مخالفان بر دمشق، بازگردند؛ اما اکنون از سقوط نظام ناامید شده اند و در فکر بازگشت هستند.

این مسئول سوری در تأیید گفتۀ خود، به تغییر لحن “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای اخیر اشاره کرد که گفته است: «در حال حاضر نظام دیگری نمی تواند جایگزین حکومت اسد شود».


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.