اسد: گفت ‌و گو تنها راهکار حل بحران سوریه است

جهان > خاورمیانه– گروه بین‌الملل:
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در تازه‌ترین سخنان خود، ضمن تأکید بر اینکه نظام حاکم در کشور سقوط نخواهد کرد، عربستان سعودی را به‌دست داشتن در حمله به مصر در جنگ ۱۹۶۷با اسرائیل متهم کرد.

در عرصه میدانی هم ارتش سوریه کنترل یک منطقه کلیدی دیگر را به‌دست گرفت. به گزارش شبکه خبری المیادین، بشار اسد با تأکید بر اینکه نظام سوریه سقوط نخواهد کرد و سناریوی لیبی در سوریه تکرار نخواهد شد از ترکیه، قطر و عربستان به‌علت حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان مسلح به‌شدت انتقاد کرد.

وی در گفت‌وگو با مجله مصری الاهرام العربی با اشاره به اینکه گفت‌وگو تنها راهکار حل بحران است، تأکید کرد که تغییر با حذف رهبران نظام یا با دخالت نظامی محقق نمی‌شود. بشار اسد با اذعان به‌وجود اشتباهات و فساد مالی و اداری در کشور، تأکید کرد که سوریه در حال اصلاحات و مبارزه با این پدیده‌هاست. وی افزود: عربستان و قطر به‌دنبال خریدن نقش منطقه‌ای در خاورمیانه‌اند. در همین حال، وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که فرایند سیاسی در کشور آغاز شده و نتایج آن طی روزهای آینده عیان خواهد شد.

اظهارات علی حیدر در حالی بیان می‌شود که فردا یکشنبه کنفرانس نجات ملی در دمشق با حضور مخالفان داخلی و برخی مخالفان ساکن خارج برگزار می‌شود. در همین حال ارتش سوریه روز گذشته کنترل منطقه حساس الحجر الاسود در نزدیکی پایتخت را پس از چند روز درگیری به‌دست گرفت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.