اسرائیل منابع طبیعی کرانه باختری رود اردن را آلوده می کند

سه شنبه ۱۷ مرداد – ۰۱:۰۳:۱۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  تحادیه عرب رژیم صهیونیستی را به تخریب منابع طبیعی فلسطینی ها متهم کرد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی،  سما امروز (سه شنبه) به نقل از بیانیه اتحادیه عرب گزارش داد : رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ که کرانه باختری رود اردن را اشغال کرده است ، بیش از یک میلیون اصله درخت را تخریب کرده است .
اتحادیه عرب همچنین از تخریب جنگل های کرانه باختری رود اردن خبر داد و افزود : این امر خسارات فراوان به جنگل ها وارد کرده است .
بیانیه اتحادیه عرب به دست داشتن رژیم صهیونیستی در آلودگی زیست محیطی مناطق فلسطینی نشین اشاره کرد و افزود : حدود ۵۰۰ هزار شهرک نشین اسرائیلی سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب آب آلوده را به سوی مناطق سکونت و چاه های فلسطینی های کرانه باختری رود اردن روانه می کنند که این امر باعث تخریب اراضی کشاورزی و منابع آبی و محیط زیست آنها شده است .
اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را به سرقت آب شُرب فلسطینی ها متهم کرد و افزود : اسرائیل ۸۵ درصد منابع آبی فلسطینی را غصب کرده است و ۱۵ درصد بقیه را نیز آلوده می کند .
اتحادیه عرب اعلام کرد : طبق اعلام نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد ۹۵ درصد آب باریکه غزه قابل شرب نیست که این امر ناشی از آلودگی منابع آبی فلسطینی ها به دست اسرائیل است .
اتحادیه عرب از شیوع بیماری های خطرناک میان فلسطینی ها خبر داد و اعلام کرد : زباله های خطرناک و سمی که کارخانه های اسرائیل در مناطق فلسطینی نشین دفن می کنند یا می سوزانند باعث شیوع بیماری های خطرناک از جمله نارسائی کلیوی ، سرطان و بیماری های خونی میان فلسطینی ها شده است .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۷۱۳۰۳۱۷۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.