اسرائیل این‌بار دستنوشته‌های کافکا را می‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، فرانتس کافکا دست نوشته‌های خود را به دوستش ماکس برود داد، کسی که منشی او اصرار داشت برود، آن‌ها را برای او باقی گذاشته و بعد از مرگ او دخترانش از بازگشت این نوشته‌ها خودداری کردند.
 

تصور می‌شود این دست‌نوشته‌ها ممکن است شامل نوشته‌هایی منتشر نشده از کافکا باشد. برود درخواست کافکا را درمورد اینکه بعد از مرگش این نوشته‌ها سوزانده شود، رد کرد و به جای آن نوشته‌های این نویسنده را منتشر کرد.
 
این مسئله  باعث شد کافکا به یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویسان قرن بیستم تبدیل شود.
 

برود بعد از حمله آلمان به چکسلواکی در ۱۹۳۹ به فلسطین گریخت. بعد از مرگ برود در سال ۱۹۶۸، او در وصیت‌نامه‌اش این مجموعه را به منشی‌ خود استر هوف واگذار کرد.
 
با این حال، یک دادگاه در تل آویو روز یکشنبه حکم داد برود به صورت آشکار به هوف دستور داده بود این مجموعه را به کتابخانه عبری دانشگاه اورشلیم یا کتابخانه شهرداری تل آویو  یا هر موسسه عمومی در اسرائیل یا خارج منتقل کند.

هوف بخش اعظم این مجموعه را در جای امنی نگه داشت و تعدادی از آن‌ها را فروخت.

 

در دادگاهی که از سال ۲۰۰۸ در تل‌آویو آغاز شد، دختران هوف بر سر این مسئله بحث داشتند که برود این مجموعه دست‌نوشته‌ها را به عنوان هدیه‌ به مادرشان بخشیده است. با این حال قاضی پرونده حکم داده نوشته‌های کافکا نمی‌تواند به عنوان هدیه‌ای به دختران هوف مورد توجه قرار گیرد و باید به آرشیو واگذار شود.
 

تعدادی از کارها در جعبه‌ای در اسرائیل و سوئیس نگهداری شده‌اند. بعضی از آن‌ها در سال ۲۰۱۰ در زوریخ باز شد تا مندرجات آن در دادگاه اسرائیل آشکار شود.
 

کافکا و برود هر دو عضو جامعه یهودی‌های آلمانی‌زبان‌ شهر پراگ بودند.
 

کافکا سال ۱۹۲۴ در ۴۰ سالگی بعد از تحمل بیماری‌ها مختلف روحی و جسمی درگذشت.
 

«محاکمه» و «قصر» جزو این نوشته‌ها بودند که بعد از مرگ کافکا منتشر شدند.
 

بی‌بی‌سی/ ۱۵ اکتبر / ترجمه: زینب کاظم‌خواه

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.