اسرائیل تا انتخاب رئیس جمهور ایران صبر کند

۵ م دیماه ،

معاون وزیر خارجه اسرائیل گفت در زمینه پیگیری مسئله هسته ای ایران باید تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری آینده این کشور (خرداد ۹۲) صبر کرد.

ممتازنیوز: معاون وزیر خارجه اسرائیل گفت در زمینه پیگیری مسئله هسته ای ایران باید تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری آینده این کشور (خرداد ۹۲) صبر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسرائیلی معاریو، “دانی ایالون” افزود: اسرائیل یا آمریکا نباید قبل از انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران، به تاسیسات هسته ای این کشور حمله نظامی کنند. 

ایالون که در کنفرانسی دربارهٔ روابط اسرائیل و آمریکا در یک مرکز دانشگاهی در شهر نتانیا (مرکز اسرائیل) صحبت می کرد ادامه داد: سال آینده میلادی، سال تعیین تکلیف برنامه هسته ای ایران است. معتقدم در این سال راه لازم برای حل مسئله هسته ای ایران را پیدا خواهیم کرد. آیا این مسئله از طریق راه های مسالمت آمیز حل می گردد یا خیر.

معاون وزیر خارجه اسرائیل افزود: گزینه بهتر آن است که تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری ایران، منتظر باشیم. اقتصاد ایران هم سیر نزولی گرفته است. این دو مسئله را باید قبل از هر اقدام نظامی آمریکا در نظر داشت.

ایالون ادامه داد: اگر ایران در مسیر ساخت بمب اتمی، پیشرفت کند اسرائیل و آمریکا بیش از اندازه منتظر نخواهند ماند اما اگر برنامه هسته ای تهران پیشرفت نکند بهتر است منتظر بمانیم. نباید حمله نظامی علیه ایران را عملی کنیم تا از وحدت ملت ایران در اطراف سران فعلی این کشور جلوگیری کنیم.

روزنامه معاریو در ادامه گفته است: دستگاه های امنیتی غربی، پیگیر انتخابات آینده ریاست جمهوی ایران می باشند. این دستگاه ها، معتقدند این انتخابات، سلسله ای از ناآرامی ها و اغتشاشات را به دنبال خواهد داشت که از حوادث پس از انتخابات ۸۸، گسترده تر خواهد بود.

معاریو ادامه داد: آمریکا در چند ماه اخیر از طرق مختلف از جمله کانال های ارتباطی سری به مقامات اسرائیلی گفته بود که تل آویو نمی تواند به تنهایی به ایران حمله کند. این پیام ها در عمل سبب منع اسرائیل از اجرای حمله نظامی برنامه ریزی شده علیه ایران در پائیز قبل شد.


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.