اسرائیل مشکل آمریکا است نه ایران/ مانور نظامی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس

روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز ” با انتشار مطلبی از انزوای نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشته است که در روزهای اخیر مقامات اروپایی که از تهدیدات نتانیاهو علیه ایران عصبی شده اند با اعزام وزرای خارجه خود به سرزمین های اشغالی از نخست وزیر این رژیم خواسته اند که از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران خودداری کند تا بتوانند برنامه هسته ای ایران را از طریق مسالمت آمیز حل کنند.

دراین میان این روزنامه از وزیر خارجه آلمان، ایتالیا و رئیس سرویس اطلاعاتی انگلیس ام آی ۶ نامبرده است که در روزهای اخیر برای رساندن پیام اروپا به سرزمین های اشغالی رفته اند.

“نیویورک پست” دیگر روزنامه آمریکایی در پی تشدید اختلاف نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برسر مسئله هسته ای ایران از نپذیرفتن نخست وزیر این رژیم توسط رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر او به نیویورک در هفته های آتی خبر داد و نوشت: پیام این کار اوباما این است که او معتقد است مشکل آمریکا در خاورمیانه اسرائیل است نه ایران هسته ای.

روزنامه آمریکایی ” واشنگتن پست ” از آماده شدن آمریکا و دهها متحدش برای برگزاری مانورنظامی دریایی در خلیج فارس با هدف نشان دادن چنگ و دندان نظامی به ایران خبر داد.

همچنین این روزنامه آمریکایی در مطلبی دیگر از بی فایده بودن حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران توسط آمریکا خبر داد و نوشت : حمله نه تنها برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد بلکه آمریکا را وارد یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه خواهد کرد.

روزنامه” گاردین” چاپ انگلیس هم با اشاره به قبول نکردن درخواست نتانیاهو ازسوی اوباما مبنی بردیدار او با رئیس جمهور آمریکا در جریان سفرش به نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نقل از مقامات آمریکایی نوشت : آمریکا قصد تحقیر بین المللی نتانیاهو را ندارد و رد درخواست نتانیاهو از سوی اوباما فقط به خاطر نبود وقت است.

“لس آنجلس تایمز” نیز با اشاره به انتشار فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) از گسترش اعتراضات به دیگر کشورهای اسلامی از جمله ایران و الجزایر خبر داد.

“دیلی تلگراف” روزنامه انگلیسی با اشاره به تماس تلفنی شب گذشته اوباما رئیس جمهور آمریکا با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اقدام او را تلاش آمریکا برای صف آرایی تل آویو و واشنگتن بر سر مسئله هسته ای ایران خواند . 

سایت آمریکایی ” آنتی وار” هم به نقل از ” شائول موفاژ ” رئیس بزرگترین حزب مخالف رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به حمایت سیاسی از رقیب انتخاباتی اوباما متهم کرده و نوشت : تهدیدات ایران با این هدف صورت می گیرد که می تواند آمریکا را تبدیل به دشمن اسرائیل کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.