اسرائیل هدف میلیون‌ها حملۀ سایبری قرار گرفت

۲۹ آبان ،

به گفتۀ مقامات اسرائیلی، یک روز بعد از آغاز تهاجم سنگین ارتش اسرائیل به نوار غزه، ۴۴ میلیون حملۀ سایبری، پایگاه اینترنتی‌های دولتی این کشور را هدف قرار داده است. عامل این حملات از سوی اسرائیلی‌ها معرفی نشده اما گروه ‘گمنام’ها اعلام کرده که به ده‌ها پایگاه اینترنتی اسرائیلی ضربه زده است.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، هاآرتص نوشت: روز یکشنبه دولت اسرائیل اعتراف کرد که هدف موج سنگینی از حملات سایبری قرار گرفته است.

وزیر حاویی- یوال اشتاینیتس۱، گفت: «اسرائیل اینک در جبهۀ دوم، یعنی در جبهۀ جنگ سایبری نیز درگیر شده است».

وی توضیح داد که «طی چهار روز اخیر، اسرائیل در معرض ۴۴ میلیون حملۀ سایبری علیه پایگاه اینترنتی‌های دولتی‌اش قرار گرفته است».

بدین ترتیب، معلوم می‌شود که حملات سایبری تقریباً یک روز بعد از آغاز درگیری نظامی با سازمان حماس آغاز شده است.

دیروز شنبه، گروه “گمنام‌ها”۲ که به حملات سایبری شهرت دارد، اعلام کرد که ده‌ها پایگاه اینترنتی سازمان‌های اسرائیلی و همچنین پایگاه اینترنتی یک بانک بزرگ این کشور را برای اعتراض به حملات نظامی اسرائیل علیه غزه، مسدود کرده است. این گروه ادعا می‌کند که توانسته تمامی داده‌های پایگاه اینترنتی “بانک اورشلیم” را نابود نماید.

گروه “گمنام‌ها” با صدور بیانیه‌ای می‌گوید که، «طی مدت‌های طولانی شاهد رفتار وحشیانه و تحقیرآمیز ارتش اسرائیل با ملت فلسطین بوده است».

در این بیانیه آمده است: «وقتی دولت اسرائیل علناً تهدید کرد که اینترنت و تمامی ارتباطات غزه را قطع می‌کند، از خط قرمز فراتر رفت».

البته مقامات اسرائیلی صریحاً گروه “گمنام‌ها” را متهم نکرده و فقط گفته‌اند که این حمله بی‌سابقه بوده است.

۱-Yuval Steinitz
۲-Anonymous


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.