اسراییل: هر چه می‌کشیم از دست روحانی است

۰۴ تیرماه ۱۳،

انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران بیش از هر دولتی رژیم اسراییل را نگران کرده است و نتانیاهو در روزهای اخیر تلاش کرده تا کشورهای غربی و به ویژه آمریکا را به ادامه روند فشارهای تحریمی ترغیب کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌ رسانه ها و مقامات اسراییل در ۱۰ روز قبل همواره بر روی این نکته تاکید کرده اند که انتخاب روحانی تغییری در سیاست های هسته ای ایران ایجاد نخواهد کرد و غرب باید همچنان به سیاست تهدید و تحریم ایران ادامه دهد.

روزنامه جروزالم پست با انتشار یافتن یادداشتی با عنوان «چشم از ایران بر ندارید» به قلم  یوسی ملمان خواستار ادامه فشار و تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران شده است.

در این مطلب با اشاره به اینکه انتخاب روحانی تغییرخاصی در سیاست های هسته ای ایران ایجاد نخواهد کرد، نوشت: ایالات متحده آمریکا از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری ایران استقبال کرده است اما همین فرد سابقه بسیاری در برنامه های پنهانی هسته ای ایران داشته است.

جروزالم پست می نویسد: نوشته های خود روحانی نشان می دهد وی با استفاده از تاکتیک مذاکره با غرب، در حالی که چرخ سانتریفیوژ های این کشور به سرعت در حال افزایش غنی سازی اورانیوم بودند، برای برنامه هسته ای ایران وقت و زمان خریده است.

در این گزارش حسن روحانی به عنوان یکی از نزدیک ترین یاران و اشخاص به رهبری جمهوری اسلامی معرفی شده که در ۳ دهه قبل مناصب عالی در داخل حکومت داشته است و از این رو به کشورهای غربی پیشنهاد کرده با توجه به مشخص شدن نشانه های زوال اقتصادی ایران در اثر تحریم های غرب، این مسیر را برای به زانو در آوردن ایران رها نکنند.

جروزالم پست در خاتمه می نویسد: اگر اوباما می خواهد بدون توسل به جنگ، ایران را از اتمی شدن بازدارد تنها راه پیش پای او افزایش تحریم ها علیه این کشور است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.