اسفندیاری: فردین تنها سوپراستار سینمای ایران بود

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

هنرآنلاین عدم موفقیت ستاره‌ها در گیشه را بررسی می‌کند

حضور سوپراستار یکی از عوامل موفقیت فروش فیلم در گذشته بود اما این روزها دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

عبدالله اسفندیاری، تهیه‌کننده و مدیر بخش معناگرا بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین درباره دلائل عدم استقبال مردم از فیلم‌هایی که سوپراستارهای سینما در آن بازی دارند، گفت: هیچ موقعی وجود سوپراستار iبه تنهایی تضمین نماینده فروش یک فیلم نبوده است. مجموعه‌ای از عوامل باید در تولید یک فیلم وجود داشته باشد که سبب فروش فیلم بشود.

تهیه‌کننده “ستاره است” با اشاره iبه وجود ساختار مناسب iبه عنوان یک عامل اصلی در فروش فیلم عنوان نمود: اگر همه این عوامل در کنار هم وجود داشته باشند اما شرایط اکران مطلوب نباشد نمی‌توان توقع اکران درستی داشت. در شرایط فعلی سینما در اکثر این موارد حاوی کمبودها هستیم. بنابراین فیلم‌ها در اکران فروش خوبی ندارند.

تهیه‌کننده “خواب لیلا” ضمن اشاره iبه ویژگی‌های سوپراستار افزود: شاید تنها سوپراستار iبه مفهوم واقعی در سینمای ایران محمدعلی فردین بود و مردم iبه خاطر نامش بدون توجه iبه کیفیت فیلم بلیط می‌خریدند.

این تهیه‌کننده با اشاره iبه لزوم بازنگری در ساختار سینما در تولید و اکران گفت: موقعی که ساختار سینما اصولی و هدفمند نباشد. باید iبه جرقه‌های در فروش دلخوش باشیم و مردم با داشتن بک‌گراندی از نام سازنده و یا شهرت بازیگر بروند و فیلم را ببینند.

اسفندیاری با تاکید بر نقش شرایط اجتماعی و اقتصادی در استقبال مردم از فیلم‌ها گفت: موقعی که مردم در تنگنای اقتصادی iبه سر می‌برند. اولویت‌های فرهنگی در اولویت اول مردم قرار ندارد و ترجیح می‌دهند iبه سایر بخش‌های زندگی توجه نمایند.

او در مورد دریافت دستمزدهای نجومی سوپراستارها iبه رغم نفروختن فیلم‌هایشان افزود: این مسئله iبه خامی تهیه‌کنندگان برمی‌گردد که iبه امید واهی فروش بیشتر فیلم‌شان iبه حضور سوپراستارها دلخوش نموده‌اند.
 

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.