اسقرار موشک‌های کره‌شمالی در سواحل شرقی

۱۴فروردین۱۳،

ap3-37.jpg

وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد که ارتش پیونگ‌یانگ موشکی را که «برد قابل ملاحظه‌ای» دارد، به سواحل شرقی کره‌شمالی منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم کوآن جین، وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد: با این حال، این موشک توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که پیونگ‌یانگ در حال آماده شدن برای آغاز جنگی تمام عیار است، وجود ندارد.

ارتش کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که موافقت نهایی برای حمله نظامی به آمریکا را که شامل استفاده از “سلاح هسته‌ای پیشرفته” نیز می‌شود، دریافت کرده است.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین گزارش‌های پخش شده در رسانه‌های ژاپن را مبنی بر این که موشک منتقل شده به سواحل شرقی کره‌ شمالی از نوع موشک دوربرد KN-08 است، رد کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی به قانون‌گذاران این کشور گفت که موشک منتقل شده به سواحل شرقی کره شمالی “دارای برد قابل ملاحظه‌ای” است اما برد آن به اندازه‌ای نیست که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کیم کوآن جین اعلام کرد، سبب دقیق این اقدام کره‌شمالی را نمی‌داند اما چنین اقدامی ممکن است با هدف آزمایش یا انجام مانور نظامی باشد.

در همین حال، پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا در راستای تلاش برای مقابله با آنچه وزیر دفاع این کشور آن را “خطر واقعی و آشکار از سوی پیونگ یانگ” خواند، به زودی سیستم دفاع موشکی پیشرفته خود را در جزیره گوام در اقیانوس آرام مستقر می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.