اسلامی کردن دانشگاهها مهمترین دغدغه یک وزیر

خبرگزاری آریا- مشاورعالی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از تهیه و تدوین منشورعلم نافع در وزارت علوم خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا، براساس اعلام روز یکشنبه وزارت علوم، `عباس طائب`مشاورعالی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای عالی یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور، اظهار داشت: در وزارت علوم به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۱، دستیابی به علم نافع برنامه ریزی شده و به زودی منشور وزارت علوم برای تحقق سیاست رهبری مبنی بر تولید ملی، کار وسرمایه ایرانی منتشر و ابلاغ می شود.
مشاورعالی وزیر علوم تاکید کرد: اگر میخواهیم دانشجویان ما در دانشگاهها در عرصه های علمی و فرهنگی قدم اصلی را بردارند باید تربیت بدنی را به عنوان یک بخش اصلی در دانشگاهها ببینیم و نهادینه کنیم.
وی از تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک ضرورت در جامعه دانشگاهی یاد کرد و افزود: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان تنها متعلق به وزارت علوم نیست بلکه متعلق به خانواده بزرگ ایران و دانشگاهیان است که با همفکری گروهی به انجام می رسد.

اسلامی کردن دانشگاهها مهمترین دغدغه وزیر

وی همچنین اسلامی کردن دانشگاهها و کیفی سازی آموزش در دانشگاههای کشور را از مهمترین برنامه ها و دغدغه های وزیر علوم دانست و گفت: اولین تلاش برای موفقیت در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن، توانمندی جسمانی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی است و با وجود اینکه این تحریمها برای خانواده بزرگ آموزش عالی یک فرصت است باید با آمادگی جسمانی و روحیه ای قوی و بانشاط به تولید علم نافع دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به نقش دانشگاهها در تقویت حضور دانشجویان در عرصه ورزش گفت: وجود رقابتهای ورزشی دانشجویان و اعضای هیات علمی بین دانشگاههای کشور و تشویق آنان باعث تقویت این امر می شود.
طائب همچنین از وزارتخانه ها، سازمانها، رسانه ها و استانداران خواست تا با حمایت و همکاری، خود را متولی ورزش دانشجویی بدانند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.