اسلامگرایان لیبی در صدر قرار گرفتند

با پایان رای گیری در انتخابات مجمع ملی لیبی و آغاز شمارش آراء بسیاری از ناظران و تحلیلگران اتفاق نظر دارند که در این کشور نیز مانند تونس و مصر احزاب اسلامگرا بیشترین آراء را کسب خواهند کرد.
به گزارش شبکه خبری راشا تودی ، ریس ارلیک روزنامه نگار آمریکایی در گفتگو با این شبکه گفت شبه نظامیانی که در سرنگونی رژیم معمر قذافی در لیبی نقش داشتند در مقایسه با مجمع ملی نقش بزرگتری در لیبی ایفا خواهند کرد.
ارلیک گفت :«لیبی حتی در دوره حاکمیت معمر قذافی خود را یک کشور اسلامی می دانست. بیشتر مخالفان رژیم قذافی نیز تحت سازماندگی گروههای اسلامگرا بودند و حالا هم می کوشند از این گرایش بیشترین استفاده را بکنند. این وضع شباهت زیادی به دموکراسی ندارد زیرا شبه نظامیان هنوز کنترل بیشتر امور را در دست دارند و از آنجا که شبه نظامیان متحد با احزاب سیاسی ظاهرا قادر نیستند در رقابتی سالم به پیروزی برسند در روند انتخابات اختلال ایجاد می کنند . من با مصاحبه با تعداد زیادی از مردم عادی کوچه و خیابان مشاهده کردم که مردم بسیار ناراحتند که در لیبی مردان قدرتمند جدیدی به قدرت خواهند رسید و این چیزی نیست که آنها برای آن قیام کرده اند و آنها احساس می کنند انقلاب آنها به سرقت رفته است.»
این روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به مداخلات غرب در لیبی گفت :«آمریکا و اروپای غربی بسیار مشتاقند که در عرضه نفت از لیبی اخلالی بوجود نیاید. برخی کشورهایی که در مداخله نظامی در لیبی مشارکت داشتند کشورهایی هستند که دنبال نفت این کشور بودند و شواهدی وجود دارد که این کشورها از برخی افراطی ترین احزاب اسلامگرا و نیروهای نظامی در لیبی حمایت می کنند.»

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.