اسلام‌گرایان تونس هژمونی لازم برای ادامه حاکمیت ملی این کشور را کسب خواهند کرد

۰۹م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به وضعیت موجود در تونس، اسلام‌گرایان خواهند توانست هژمونی لازم برای ادامه حاکمیت ملی را کسب کنند.

“کوروش فخرطاولی” درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ناآرامی‌ها در تونس گفت: با توجه به وضعیت موجود در این کشور اسلام‌گرایان خواهند توانست هژمونی لازم برای ادامه حاکمیت ملی را کسب کنند اما باید گفت که این کشور دچار یک نوع سندرم کم‌تجربگی درمدیریت شده که می‌توان به نا‌هماهنگی دستگاه‌های غیر سیاسی با حاکمیت این کشور اشاره کرد. 

وی افزود: پیامدهای هر انقلابی می‌تواند با مشکلات اقتصادی و اجتماعی همراه باشد که تونس نیز از این امر مستثنی نبوده و مردم این کشور در حال حاضر هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

فخرطاولی تصریح کرد: با وجود اختلافاتی که در داخل تونس بین “غنوشی رئیس دولت” و “حمدی جبالی رهبر حزب النهضه” به وجود آمده به نظر می‌رسد دخالت‌های رئیس دولت در این حزب به ضرر وی بوده و ملت این کشور بیش از پیش به دولت تونس معترض خواهند شد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: “غنوشی” سعی دارد با ایجاد اختلاف و کارشکنی علیه “حزب النهضه” اکثریت مطلق اسلام‌گرایان در پارلمان این کشور را کاهش دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.