اسلام آباد پیش‌شرط‌‌های کرزای برای همکاری‌ استراتژیک را نپذیرفت

news-2.jpg

پاکستان با انتقاد شدید از اظهارات رئیس‌ جمهوری افغانستان برای الحاق پیش‌شرط‌هایی به بسته پیشنهادی همکاری‌ استراتژیک میان کابل و اسلام‌آباد، گفت: پیش‌شرط های کرزای را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون، حامد کرزای، رئیس‌ جمهوری افغانستان هفته‌ گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، این پیش‌شرط‌ها در مذاکرات برای توافق‌های استراتژیک با پاکستان مطرح می‌شود و باید به این بسته همکاری‌های استراتژیک پیوست شود.

حامد کرزای با فهرست کردن برخی از این شروط خواستار توقف حمایت از تروریسم، عدم حمایت از عاملان انتحاری، عدم مداخله نظامی در امور داخلی افغانستان که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود، شد.

رئیس‌ جمهوری افغانستان افزود: بلافاصله پس از آنکه دولت پاکستان به ما در مورد انجام این شروط اطمینان دهد، دولت کابل نیز به انجام همکاری‌های دوستانه با اسلام‌آباد و مقابله با تروریسم و فعالیت‌های تروریستی می‌پردازد.

این در حالی است که اسلام‌آباد شدیدا چنین پیش‌شرط‌هایی را از سوی دولت کابل رد کرده و آنها را “نابه‌جا و بی‌اساس” خوانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام‌آباد به انجام مذاکراتی مسئولانه و سنجیده با کابل تمایل دارد و باید از هرگونه دیپلماسی رسانه‌ای اجتناب کرد.

این سخنگو همچنین افزود: پیشنهاد توافق همکاری‌ استراتژیک توسط حامد کرزای در جریان نشست سه‌جانبه که اخیرا در حاشیه شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت، مطرح شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.