اسلام هراسی بی‌شرمانه کاندیداها برای رأی آوردن در انگلیس +عکس

۲۱ آبان ،

نکته قابل توجه در قوانین انگلستان این است که اگر این چنین تبلیغی بر علیه دین یهود صورت می گرفت طراحان این پوستر تحت تعقیب قانونی قرار می گرفتند. اما در قوانین انگلستان در مورد توهین به دین اسلام این چنین موردی وجود ندارد.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، پخش برگه های تبلیغاتی با مضامین اسلام هراسی در شهر لوتن توسط حزب ملی انگلستان سبب بروز اعتراضاتی در این کشور شده است.

اخیرا حزب ملی انگلستان پوستری را در جریان گردهمایی خود در شهر “لوتن” پخش کرده است که بر روی آن تصویر یک مرد سیاه پوست با شمشیری عربی که شکل هلال در انتهای دسته آن وجود دارد (به عنوان نماد مسلمانان مقیم انگلستان) به تهدید کودکی به عنوان نماد آینده انگلستان پرداخته است و درکنار آن نیز مرد سفید پوست خندانی به عنوان نماد چند فرهنگی بودن جامعه انگلستان قرار دارد که در حال خنده است و اعتراضی به این وضعیت ندارد.

در زیر این پوستر نیز جمله ای از “آین رند” نویسنده روسی الاصل با این عنوان نوشته شده است:” شما می توانید از حقیقت دوری کنید اما نمی توانید از نتیجه آن دوری کنید.”

گروه های اسلامی به پخش این پوستر نفرت انگیز اعتراض کرده و آن را در جهتی حرکتهای گسترده اخیر حزب ملی و لیگ دفاعی انگلستان برای ایجاد جو اسلام ستیزی در این کشور اعلام کردند. اما نکته قابل توجه در قوانین انگلستان این است که اگر این چنین تبلیغی بر علیه دین یهود صورت می گرفت طراحان این پوستر تحت تعقیب قانونی قرار می گرفتند. اما در قوانین انگلستان در مورد توهین به دین اسلام این چنین موردی وجود ندارد.

برخی گروههای حقوق بشری با انتقاد از این اقدام از مسئولان انگلیسی پرسیده اند اگر حزب ملی انگلستان بخواهد این پوسترهای اهانت آمیز و حاوی مطالب تنفر برانگیز را در دیگر مناطق انگلیس پخش کند چطور خواهد شد؟ این گروهها در ادامه فضای ایجاد شده در انگلستان توسط این گروه های نژاد پرست را به فضای دهه ۱۹۳۰ در آلمان و تحت فشار گرفتن اقلیتهای مذهبی توسط نازی ها تشبیه کرده و از مقامات خواسته از تا به صورت جدی با این گروه ها برخورد کنند.

“لیندا جک” کاندیدای حزب لیبرال دموکرات انگلستان نیز با زیر سوال بردن قوانین قضایی انگلستان خواهان تحت تعقیب گرفتن اعضای حزب ملی انگلستان به سبب اقدامات ضد اسلامی شده است.

در چند سال اخیر موج بسیار گسترده ای از اسلام هراسی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به راه افتاده است که به انواع مختلف سعی در زیر سوال بردن دین اسلام و آزار دادن مسلمانان در این کشورها می باشند. در کشور انگلستان که محل زندگی بیش از ۲ میلیون مسلمان است احزابی همچون لیگ دفاعی انگلستان و حزب ملی انگلستان به عنوان سردمداران حرکت ضد اسلامی و نژاد پرستانه شناخته می شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.