‘اسماعیل هنیه’ در مسابقه دو ماراتن ‘القدس لنا’ شرکت کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ‘الاخباریه’ فلسطین روز سه شنبه گزارش داد: صدها نفر از مردم فلسطین همزمان با شصت و چهارمین سال اشغال فلسطین و به مناسب زنده نگه داشتن مقاومت در سرزمین های اشغالی، در مسابقه دو ماراتن تحت عنوان ‘القدس لنا’ شرکت کردند.

فلسطینی ها روز ۱۵ ماه مه میلادی که مصادف با اشغال این کشور توسط نیروهای اشغالگر اسراییل است را روز نکبت (روز فاجعه) نامگذاری کرده اند و به همین مناسبت، برنامه های مختلف را اجرا می کنند.

‘اسماعیل هنیه’ نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در حاشیه برگزاری مسابقات دو ماراتن ‘القدس لنا’ در رام الله گفت: هرچه از زمان اشغالگری ها می گذرد، مردم فلسطین بر بازگشت حق قانونی خود استوارتر می شوند.

وی افزود: کلمه اسراییل خواهد مرد و فلسطین در گذر زمان، بزرگ خواهد شد و حق قانونی و سیاسی فلسطین بر کودکان ما باقی خواهد ماند.

هنیه تاکید کرد: مردم فلسطین در شصت و چهارمین سال اشغال کشور خود برای پیروزی استوارتر شده اند و این چیزی است که مقاومت اسرا به ما یاد داده است.

خاطرنشان می شود، به مناسبت شصت و چهارمین سال اشغال فلسطین توسط رژیم اشغالگر اسراییل، مسابقات بین المللی فوتبال نیز با حضور تیم های فلسطین، اردن، تونس، موریتانی، ویتنام، سری لانکا، پاکستان، ازبکستان، اندونزی و کردستان عراق از فردا (چهارشنبه) به مدت یک هفته در فلسطین برگزار می شود.

۷۱۳۲ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۴۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.