اسم “نوا” را هم نشینده بودیم/ این مربی بدون کارنامه در سطح اول جهان پول می گیرد

۱۴م دیماه ،

سرمربی تیم سابق تیم ملی بدمینتون گفت: در صورتی سرمربیگری دوباره تیم ملی را می پذیرم که شرایط مناسب باشد.

صادق کرباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نوا آماردا، ۶ سال است که سرمربی تیم ملی بزرگ سالان است و من در طول ۱۰ سالی که ملی پوش بودم حتی یک بار هم نامی از این سرمربی را چه در فدراسیون اندونزی و چه در بین ملی پوشان این کشور نشنیده بودم.

سرمربی سابق تیم ملی بدمینتون در ادامه افزود: مسئولان فدراسیون برنامه ای را از این سرمربی ندیده بودند چرا که مربیان خارجی رزومه خود را برای کادر فنی نمی فرستند و قبل از آرمادا هم چند سرمربی خارجی به تیم ملی دعوت شده اند که سابقه مربیگری تیم های ملی کشور خودشان را هم نداشتند ولی سرمربی تیم های ملی بدمینتون کشور ما شدند.

وی با بیان اینکه حقوق آرمادا با حقوق مربیان درجه یک جهانی برابری می کند گفت: آرمادا ماهانه ۲۵۰۰ دلار حقوق می گیرد که البته هزینه منزل اجاره ای وی نیز به آن اضافه می گردد اما تا به امروز با این مربی نتوانسته ایم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

کرباسی ادامه داد: اگر مربی از توان و تجربه خوبی برخوردار باشد باید در مدت ۶ ماه اول بتواند توانایی یک ملی پوش را تشخیص دهد اما متاسفانه این امر برای بعضی ملی پوشان بزرگ سال دردسر ساز شده است و بعضی از آنها پس از گذشت ۴ سال از تیم ملی کنار کذاشته شدند،‌ در حالی که اگر به زندگی شخصی و درس خود می پرداختند حالا در بهترین دانشگاههای ایران درس می خواندند.

کرباسی که سابقه ۲ سال سرمربی گری در تیم ملی بزرگ سالان را دارد تصریح کرد: زمانی که این سمت را داشتم ملی پوشان ۱۲ بزرگسال و ۲۰ جوان بودند اما حالا باید ببینیم چند ملی پوش بزرگ سال داریم همین ملی پوشان بزرگ سال دیگر رغبتی هم برای شرکت در مسابقات رنکینگ کشوری ندارند و همواره مورد بی لطفی های فدراسیون قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اگر نتیجه این مسابقات را که چندی پیش برگزار شد بررسی کنیم هیچ شاخصی در بین این ورزشکاران نمی بینیم، این بی مهری ها روز به روز بیشتر می گردد و به راحتی با شعار استعداد یابی برای نوجوانان و جوانان، بهترین های تیم ملی کنار گذاشته می شوند در حالی که استعداد یابی وظیفه فدراسیون نیست و هیئت ها باید این نوع برنامه ها را دنبال کنند.

سرمربی سابق تیم ملی بدمینتون تاکیدکرد: بی شک حضور مربی خارجی می تواند کمک بزرگی به رشد بدمینتون در کشور بکند اما در ابتدا باید امکانات اولیه برای حضور مربی خارجی را فراهم کنیم و هزینه های آن را درست و به جا بدهیم در غیر این صورت به ورزش کشور خیانت کرده ایم.

سرمربی سابق تیم ملی بدمینتون با تاکید بر اینکه مربیان داخلی هم توان هدایت ملی پوشان را دارند خاطر نشان کرد: مربیان خارجی به راحتی شعار می دهند و مسئولان فدراسیون هم خواسته های آنان را سریع تر و بهتر از مربیان داخلی بر آورده می کنند در حالی که ما مربیان خوبی مثل مرتضی مداحی، مرتضی ولی دروی و بهادر زکی زاده داریم که اگر از لحاظ مالی تامین شوند می توانند نتایج بهتری را برای ما به ارمغان بیاورند، با توجه به این که فرهنگ و زبان مشترکی نیز با ملی پوشان دارند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به درخواست ملی پوشان دربارهٔ سرمربی گری خود گفت: ملی پوشان نسبت به من لطف دارند ولی بابد این نکته را هم متذکر شوم که زمانی تیم ملی کشورمان هم ردیف سنگاپور و هند بود ولی در حال حاضر نه تنها به رقیب جدی ما تبدیل شده اند بلکه سریلانکا و بعضی کشورها هم رقبای سرسختی در مقابل ما می باشند و تمام این مسائل نشان از عدم پیشرفت بدمینتون در کشور ما داشته با این حال اگر شرایط سرمربی گری فراهم شود حاضرم با فدراسیون همکاری کنم و هدایت ملی پوشان را بر عهده بگیرم.

کرباسی در مورد کیفیت مسابقات بین المللی فجر امسال بیان داشت: بعد از اینکه زمان برگزاری مسابقات تغییر کرد شانس تیم ما نسبت به این عرصه بیشتر شد، امسال هم کشورهای شرکت کننده با توجه به جایزه و شناختی که از بدمینتون ما دارند در این مسابقات شرکت می کنند، با این حال مسئولان فدراسیون هزینه های تیم های شرکت کننده را هم می پردازند ولی استقبالی که توقع آن را داریم نمی شود،‌ در حالی که مسابقات بین المللی با شرکت کننده های بیشتر و کیفیت بسیار بهتری برگزار می گردد و هزینه های بر عهده خود ورزشکاران است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم امسال تیم های خوبی از کشورهای اروپایی در مسابقات فجر شرکت کنند تا سرمربی و بازیکنان مورد ارزیابی قرار گیرند هر چند ما در هیچ کدام ازکارها و برنامه هایی که در فدراسیون انجام می دهیم از ارزیابی خبری نیست./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.