اسناد اضافه کردن یک طبقه تراکم به ساختمان‌های شهر تهران انتشار یافت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/پهنه تراکم‌های دو تا چهار طبقه در نقشه‌های شهر تفصیلی تهران، علیرغم مخالفت کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری، یک طبقه تراکم اضافه گرفتند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت، اردیبهشت ماه طی نامه‌ای خطاب به شهردار تهران، مصوبه این شورا دربارهٔ اضافه کردن یک طبقه به تراکم شهر تهران را ابلاغ کرده است.

اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در این نامه‌ که به امضای ۱۱ نفر رسیده، اعلام کرده‌اند که با توجه به اهمیت موضوع و جبران‌ناپذیری بخشی از تبعات ناشی از هر گونه تصمیم‌گیری عجولانه موضوع برای بررسی و کارشناسی بیشتر به این کمیته ارجاع شود در حالی که روز بعد از طرح این موضوع، افزایش یک طبقه به تراکم تهران را در سومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب کردند.

اکنون وزیر راه و شهرسازی با این موضوع مخالف است چراکه به اعتقاد وی امکانات و زیرساخت‌های افزایش تراکم و جمعیت در شهر تهران وجود ندارد و با توجه به مشکل حاد آلودگی هوا نباید زمینه افزایش جمعیت در شهر تهران فراهم شود لذا نباید تعداد طبقات ساختمان‌ها افزایش یابد. از سوی دیگر با توجه به هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان این موضوع جای بسی تامل دارد.

برای دیدن ابلاغ معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی وقت و معماری و نظر اعضای کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری به نشانیhttp://mrud.ir مراجعه کنید.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.