اسندار همدان: اردوهای طرح هجرت کاری جهادی و فرهنگی است

به گزارش ایرنا، ‘کرم رضا پیریایی’ عصر چهارشنبه در نشست ستاد پشتیبانی طرح اردوهای هجرت در سالن شهدای استانداری همدان افزود: در این اردوها افراد در قالب گروه های جهادی در مناطق مختلف مستقر شده و خدمات ارایه می کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت اجرای اردوهای طرح هجرت اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر در ترویج طرح های این اردوها تهیه و پخش برنامه مستقل با عنوان اردوهای طرح هجرت و آشنایی جوانان با اهداف آن است.

وی همچنین از تفاوت قابل توجه عملکرد شهرستان های استان در اجرای این طرح خبر داد و تاکید کرد: علت این اختلاف آمار باید ارزیابی شده و همه شهرستان ها باید خود را به عدد مطلوب برسانند.

استاندار همدان تصریح کرد: پیگیری جدی بسیج سازندگی استان در اجرای موفق برنامه از اهمیت بسیار برخوردار است بنابراین این سازمان باید با بهره گیری از شیوه هایی بین مجموعه عوامل اجرایی این طرح رقابت پسندیده ایجاد کند.

پیریایی عملکرد سال ۹۰ استان را در مقایسه با سال ۸۹ موفق تر ارزیابی کرد و گفت: از همه عوامل و مجموعه دستگاه هایی که موجب رشد عملکرد اردوهای طرح هجرت شدند باید قدردانی شود.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان همدان نیز در تشریح عملکرد سال ۹۰ این سازمان گفت: یک میلیون و ۳۲۲ هزار نفر روز در قالب اردوهای طرح هجرت در استان فعالیت صورت گرفته و ۴۸ هزار و ۸۱۹ نفر نیز خدمات دهنده و ۱۸۳ هزار و ۴۳ نفر نیز خدمات گیرنده بودند.

‘شهرام صادقی’ افزود: در عرصه اردوهای جهاد دانشجویی و طلاب ۶۰ گروه دانشجویی در سطح استان از برنامه ها استفاده کردند.

وی از اجرای برنامه های متنوع در اردوهای طرح هجرت سال ۹۰ در استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در استان بسیج محلات شکل گرفت و ۱۲۸ گروه که اعضای پایگاه های بسیج در نقاط محروم و روستاهای دور افتاده حضور پیدا کردند.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان همدان همچنین گفت: ۳۲۰ مدرسه نیز با همکاری ۸۱ هزار و ۵۵۴ نفر روز زیبا سازی و مرمت شد و ۶۲۲ کلاس تقویتی نیز در مناطق محروم استان برگزار شد.

صادقی از اعزام ۱۰۵ تیم پزشکی و درمانی خبر داد و گفت: در عرصه های خدمات درمانی و آموزش بهداشتی نیز ۴۵ هزار و ۹۱ نفر روز و در ارایه آموزش های پیشگیری از اعتیاد نیز ۹۷ هزار و ۲۰۰ نفر روز زیرپوشش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در عرصه عمران و آبادانی روستایی نیز ۲۸۲ هزار و ۵۵۶ نفر روز فعالیت شده که ۴۸ پروژه از محل اعتبارات قرارگاه سازندگی خاتم انبیا بوده است.

وی گفت: در ارایه آموزش های سوادآموزی نیز ۱۸۳ نفر آموزش دیدند و در سایر عرصه های نیز ۶۹ هزار و ۸۰۸ نفر فعالیت داشتند.

۷۵۲۱/۵۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۴۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.