اسپانیایی ها به اقدامات نسنجیده دولت در دخالت در امور بانک ها معترضند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۲۲
۰۰:۱۰:۰۳٫۲۳
مردم اسپانیا از آشفتگی مالی و فقدان ثبات در تصمیم گیری مسئولان به ستوه آمده اند.
به گزارش شبکه یورونیوز ، دولت اسپانیا در چهل و هشت ساعت گذشته تلاش کرده است به بازارهای مالی درباره سلامت نظام بانکی کشور اطمینان دهد. دولت راخوی همچنین اعلام کرد روز جمعه تدابیری برای تقویت بخش های اعتباری اتخاذ خواهد کرد.
اما یک مرد اسپانیایی با بیهوده خواندن اقدامات دولت می گوید: افتضاح است افتضاح. همه تصمیمات خودجوش است ، هیچ فکری وجود ندارد از امروز تا فردا همه چیز را عوض می کنند صبح یک چیز می گویند و عصر یک چیز دیگر واقعا شرم آور است مثل همه کارهای دیگری که این دولت بانی آن است.
نرخ بیکاری در اسپانیا به بیست و چهار درصد رسیده و ناتوانی مردم در باز پرداخت وام هایشان به ویژه در بخش مسکن وضع بانک های اسپانیا را بیش از پیش متزلزل کرده است.
توماس کاسترگ تحلیل گر مالی می گوید : هنوز تردیدهای اساسی درباره قیمت واقعی مسکن در اسپانیا وجود دارد از همه مهمتر بخش خصوصی تمایل چندانی برای مشارکت نشان نمی دهد. نگرانی جدی وجود دارد که دولت اسپانیا نهایتا مجبور شود دخالت بیشتری کند.
کارشناسان معتقدند روند کاهش قیمت مسکن در اسپانیا ادامه می یابد. قیمت مسکن از زمان فروپاشی حباب مسکن در سال دو هزار و هشت بیست و دو درصد کاهش یافته است. بنابراین دولت چاره ای جز کمک به بانک ها و در پاره ای موارد ملی کردن آنها ندارد.
۰۰:۱۱:۱۸٫۱۵

شماره نوار

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.